G4Media.ro

Ungaria anunţă că şi-a terminat partea din Via Carpatia / Coridorul rutier…

Sursa: News.ro

Ungaria anunţă că şi-a terminat partea din Via Carpatia / Coridorul rutier trece prin șapte țări, între care și România, și ar trebui să conecteze porturile din Marea Neagră, Egee și Baltică

Ungaria este prima ţară care a construit deja toate elementele care îi revin din coridorul rutier central-european Via Carpatia, relatează MTI. Coridorul autostrăzii Via Carpatia leagă şapte ţări, din Lituania şi până în Grecia, creând o conexiune între porturile Mării Baltice, Mării Egee şi Mării Negre, pe direcţia nord-sud.

Odată cu finalizarea, în toamnă, a autostrăzii M30 din Ungaria, care face legătura între autostrada M3 şi graniţa cu Slovacia, a luat naştere şi ultimul element maghiar al coridorului. În urma secţiunii nou construite între Miskolc şi Tornyosnémeti, de la Budapesta se poate ajunge pe autostradă până la Kosice (Slovacia), precizează MTI, citată de News.ro

Odată cu finalizarea acestui drum de mare viteză, Ungaria s-a achitat de toate sarcinile asumate – cu cinci ani mai devreme decât termenul-limită al construcţiei întregii Via Carpatia, care este anul 2026. După autostrada M30, secţiunea maghiară a coridorului continuă cu autostrada M3, apoi cu autostrada M35, în direcţia Debrecen, iar în final, cu autostrada M4, în direcţia Oradea.

“Ungaria a reuşit să îşi dezvolte singură infrastructura proprie de transport – datorită muncii depuse de cetăţenii săi, bazându-se pe creşterea economică. În 2010, lungimea totală a reţelei interne de autostrăzi a fost de sub 1300 de kilometri; acum, ea se apropie de 2000 de kilometri”, a subliniat Tamás Schanda secretar de stat în Ministerul Inovaţiei şi Tehnologiei.

“Datorită investiţiilor realizate în ultimii 11 ani, acum putem ajunge pe drumuri cu patru benzi la Eger, la Salgótarján, la Sopron, la Szolnok, la Szombathely şi la Veszprém. Vorbim, acum, de o legătură completă pe autostradă între capitala Ungariei şi cea a Slovaciei, Bratislava; înainte de 2010, niciun drum de mare viteză nu ajungea la graniţa cu România, spre Transilvania, acum se lucrează, deja, la pregătirea celui de-al treilea. Din 2019 încoace, este al treilea an consecutiv când reţeaua de drumuri de mare viteză din Ungaria a crescut cu peste 100 de kilometri în fiecare an. Impulsul fără precedent al dezvoltărilor este confirmat şi de faptul că progrese comparabile au fost înregistrate numai de două ori”, a explicat oficialul ungar.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

13 comentarii

  1. Bravo lor, natiune serioasa, un guvern serios si respectabil.

  2. Ungaria și-a propus ca pana in 2025 să lege cu autostrăzi TOATE municipiile reședința de județ (19 la număr). Noi vom mai preda niște centuri ocolitoare la 3-4 municipii până atunci

  3. Pe Campia Panoniei e usor de construit, noi avem corupti, munti, si …trebuie protejat si Gandacul de Cozia.

  4. Ungurii cei „anti-europeni” cica.

  5. «Sa coneCteze», analfabetilor. Conexiunea conecteaza.
    E grele cu romana, nu?

  6. Nu zic că nu construiesc dar la o scurtă privire pe hartă pare tronsonul cel mai scurt.

  7. Ca să înțelegem încă odată de ce ungurii au prestigiu ca națiune,iar noi,românii,NU!

  8. Eu cred ca este si o chestie culturala la mijloc, deobicei cand maghiarul se angajeaza sa faca ceva, promite ceva, in general se tine de cuvant. Chiar daca se intampla sa iasa in pierdere. Pentru ei este o chestie de onoare, la care tin destul de mult.
    Ca drumeul e terminat e chiar bine, avand in vedere faptul ca ruta respectiva are si o importanta militara, cea ce dovedeste inca o data angajamentul lor hotarat vis a vis structurile euroatlantice.

  9. Sa vina Victor O. si la noi, căci cu Lodovic ciuciu ….