G4Media.ro

Unii proprietari de mașini Jeep din Statele Unite sunt asaltați de reclame…

sursa foto: Unsplash

Unii proprietari de mașini Jeep din Statele Unite sunt asaltați de reclame în mașinile lor / Totul face parte din planul Stellantis de a câștiga încă 20 de miliarde de dolari pe an

Dacă șoferii care stau prea aproape de mașina din față, farurile prea luminoase și claxonatul excesiv nu au fost suficiente, șoferii din Statele Unire au un nou motiv de enervare : publicitatea care apare în interiorul mașinii și care pare că nu poate fi eliminată, scrie Fortune.

Utilizatorii rețelelor de socializare postează imagini din interiorul unui Jeep care prezintă o reclamă pop-up pe consola media a mașinii, care promovează o garanție extinsă. Potrivit mai multor postări, anunțul apare, acoperind întregul ecran, de fiecare dată când mașina este oprită pentru a informa șoferul că poate „cumpăra liniște sufletească”.

„Planurile FlexCare Extended Care Premium sunt susținute de fabrică și vă oferă liniște sufletească în cazul unei defecțiuni mecanice”, se arată în anunț, care oferă opțiunea de a «vorbi cu un specialist».

Sursa foto: reddit

Aceste anunțuri au apărut de câțiva ani. În 2023, o persoană a postat pe un forum online Jeep că a fost asaltată de același anunț de patru ori în timpul unei călătorii de nici 20 de kilometri.

„În afară de a sparge o cărămidă în ecran, știe cineva cum să oprească radioul să afișeze o afurisită de reclamă Mopar Extended Warranty pe ecranul Uconnect de fiecare dată când mă opresc?”, a întrebat persoana, etichetând contul oficial Jeep Customer Care. „Nu pot să cred că au trecut de la hărțuirea telefonică prin telemarketing la afișarea acestui rahat pe ecranul din vehicul în timp ce conduci.”

Alți utilizatori au adăugat, numind-o „publicitate incredibil de enervantă și nesigură”, menționând că șoferii ar putea face un accident din cauza „reclamelor odioase și intruzive”.

Răspunsul Jeep către șofer a fost mai puțin încurajator.

„Trebuie remarcat faptul că reclamele fac parte din acordul dvs. contractual cu Sirius XM, dar lucrăm la frecvență”, a răspuns un reprezentant Jeep Cares. „Vă mulțumim pentru răbdare”.

Un purtător de cuvânt al Stellantis a declarat pentru Fortune că „o defecțiune temporară de software a afectat capacitatea de a renunța instantaneu în câteva cazuri izolate, deși renunțarea instantanee este standardul pentru toate mesajele noastre la bordul vehiculelor. Echipa noastră a identificat și a corectat deja eroarea și suntem în contact direct cu clientul pentru a ne asigura că problema este pe deplin rezolvată.”

Persoana nu a răspuns la întrebări cu privire la frecvența anunțurilor sau la mașinile acoperite de contractul SiriusXM.

20 de miliarde de dolari în plus pe an

În timp ce reclamele în mașină sunt relativ noi, vânzarea suplimentară a clienților existenți cu add-on-uri și abonamente este până acum o tactică familiară pentru producătorii auto. În 2021, Stellantis a anunțat un plan de a colecta 20 de miliarde de euro (20,8 miliarde de dolari) pe an din vehiculele echipate cu software. Compania a declarat că mișcarea „extinde foarte mult opțiunile pe care clienții le au pentru a adăuga caracteristici și servicii inovatoare prin actualizări regulate over-the-air (OTA), menținând vehiculele proaspete, interesante și actualizate ani de zile după ce au fost construite”.

Stellantis are „o sumă uriașă care depinde de acest lucru”, a declarat pentru Fortune Zach Shefska, președinte și CEO al CarEdge și coprezentator al unui show YouTube. „De aproximativ 2020 sau 2021, a existat un anunț din partea tuturor companiilor auto, că vor încerca să fie companii de software și să-și folosească vehiculele pentru a obține profituri suplimentare”.

În urmă cu doi ani, BMW a încercat să convingă clienții să plătească 18 dolari pe lună pentru privilegiul de a folosi scaunele încălzite ale mașinii lor, dar a renunțat după protestele clienților. Subaru și Toyota percep astăzi un abonament pentru o serie de servicii care includ pornirea de la distanță a mașinii.

Majoritatea șoferilor nu cumpără aceste opțiuni suplimentare – aproximativ două treimi le refuză la reprezentanța auto, a declarat Shefska. Și nu este greu de înțeles de ce, având în vedere că prețul mediu al unei mașini noi în prezent se situează puțin sub 50.000 de dolari, față de aproximativ 35 000 de dolari înainte de pandemie.

Totuși, anunțul „pare fundamental diferit”, a spus Shefska. „Suntem pe tărâmul distopiei SF”.

„Nu numai că îți vinzi clientul, în propria sa mașină, dar vinzi și o garanție extinsă? Este un produs teribil”, a adăugat el.

Date, date peste tot

Fabricarea și vânzarea efectivă a automobilelor este o activitate cu un profit relativ scăzut, ceea ce înseamnă că eforturile de a vinde clienților mai mult sau de a vinde date despre clienți sunt susceptibile de a continua, a declarat RJ Cross, director al campaniei Don’t Sell My Data din cadrul PIRG.

„Există o paralelă cu situația în care am ajuns cu site-urile și aplicațiile. Acestea colectează date, le folosesc pentru a vă oferi reclame pe care nu le-ați cerut pentru produse pe care nu le doriți”, a declarat Cross pentru Fortune. „Avem deja o versiune a acestui lucru atunci când îți cumperi o mașină și primești o lună gratuită de SiriusXM, care îți servește reclame”.

Ea a adăugat: „Mașinile au început în liniște să poată colecta date fără ca oamenii să înțeleagă că se întâmplă asta. Nu mă șochează faptul că acum avem producători care spun: „Ce altceva putem face cu aceste date care ne vor aduce bani?””

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.