G4Media.ro

Uniunea Europeană lansează o investigaţie comercială antidumping privind produsele din oţel provenite…

Sursa foto: Ussuri Capital

Uniunea Europeană lansează o investigaţie comercială antidumping privind produsele din oţel provenite din China / O altă investigație vizează importurile de parchet de lemn / Prețurile mici, grație subvențiilor statului chinez?

Comisia Europeană a lansat o investigaţie privind produsele laminate plate din fier sau din oţel ori acoperite cu tablă provenite din China, pentru a evalua dacă importurile în Uniunea Europeană sunt vândute la preţuri excesiv de scăzute, transmite Reuters, transmite Agerpres.

Executivul comunitar a lansat investigaţia antidumping în urma unei plângeri din partea Asociaţiei Europene a Oţelului – Eurofer – a anunţat joi Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Ancheta, alături de alta lansată tot joi privind importurile de parchet din lemn, este cea mai recentă din seria de investigaţii comerciale lansată de UE contra subvenţionării din partea statului chinez a exporturilor şi operaţiunilor companiilor sale în Europa.

Comisia Europeană a lansat în octombrie o investigaţie asupra industriei chineze de vehicule electrice. Ancheta, programată să dureze 13 luni, caută să stabilească dacă vehiculele electrice mai ieftine produse în China beneficiază în mod incorect de subvenţii de stat. China a denunţat ancheta, pe care a calificat-o drept un „protecţionism pur”, şi a subliniat că probabil va dăuna relaţiilor comerciale sino-europene

Investigaţia lansată joi privind produsele laminate plate din fier sau din oţel ar urma să dureze 14 luni, cu posibila impunere de taxe provizorii în şapte-opt luni.

Conform datelor Eurofer, producătorii chinezi beneficiază de preţuri distorsionate pentru materiile prime, inclusiv produsele laminate plate din fier sau din oţel. Asociaţia consideră că deschiderea investigaţiei este un important pas înainte în vederea restabilirii condiţiilor de concurenţă echitabilă, în condiţiile în care industria UE a pierdut un sfert din volumele de vânzări în perioada 2021 – 2023, în timp ce importurile din China au crescut de peste două ori.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. SUA a fost prima care a amenintat China in legatura cu aceste produse vandute la pret mic.
    Imediat, la ordin, UE s-a trezit sa porneasca si ea investigatiile ca nu cumva Europenii sa cumpere produse mai ieftine. Asteptam sa vedem raspunsul Chinez, sa vedem daca germani mai vine BMW si Mercedes in china