G4Media.ro

Universitatea din Gent despre accidentul feroviar care a îndoliat Grecia în 2023:…

Sursa Foto: Captură Youtube

Universitatea din Gent despre accidentul feroviar care a îndoliat Grecia în 2023: trenul de marfă transporta ilegal 3,5 tone de materii inflamabile în primul vagon

Specialiștii de la Universitatea din Gent, Belgia, care investighează tragedia feroviară de la Tempi (produsă pe ruta Atena-Salonic în data de 28 februarie 2023 și soldată cu 57 de morți, în special tineri studenți), au făcut evaluări exacte cu privire la cauzele incendiului care a urmat după ciocnirea dintre trenul de marfă și cel de pasageri, potrivit Rador Radio România.

Potrivit informațiilor publicate de „Real News”, se pare că experții belgieni și-au formulat concluziile cu privire la încărcătura transportată de trenul de marfă, precizând că primul vagon conținea cel puțin 3,5 tone de lichide inflamabile. Aceste lichide inflamabile, conform estimărilor inițiale, erau hidrocarburi volatile, cel mai probabil xilen și toluen, care sunt folosite și pentru falsificarea de combustibili. Lichidele erau transportate într-o cisternă de dimensiuni de 1 pe 2,5 metri, fără să fi fost declarate. Volumul estimat al încărcăturii este între 3,5 și 4 tone.

Exploziile care au urmat ciocnirii au avut o durată de aproximativ 8 secunde și au creat o „ciupercă” de foc care a ajuns la o înălțime de 80 de metri.

Ciocnirea trenurilor și incendiul

Atribuirea investigațiilor către Universitatea din Gent a fost o decizie a Comisiei de Investigare a Accidentelor Aeriene și Feroviare (EODASAAM). Potrivit relatării Real News, pentru cercetări, echipa de specialiști belgieni a avut la dispoziție mostre de la locul tragediei, precum și din trenurile distruse. În plus, toate înregistrările video și imaginile disponibile cu exploziile provocate în urma ciocnirii trenurilor și cu incendiul care a urmat au fost cercetate minuțios în laboratoarele Universității.

Folosind sistemul lor inovator de analiză pe baza inteligenței artificiale, cercetătorii au ajuns și la alte concluzii importante.

Din înregistrările video și din imaginile disponibile de la momentul coliziunii, s-a constatat că cele două garnituri de tren nu s-au ciocnit doar o singură dată, ci în total de trei ori. Prima coliziune a provocat deraierea instantanee a trenurilor, după care au urmat două coliziuni suplimentare, potrivit constatărilor pe baza examinării trenurilor distruse. Incendiul care a urmat a fost o reacție neașteptată și nefirească, în ciuda intensității coliziunii. Experții susțin că prezența lichidelor inflamabile a contribuit în mod semnificativ la intensitatea incendiului și a exploziei, fapt ce va fi examinat amănunțit de EODASAAM. (Rudele victimelor susțin că incendiul a crescut semnificativ numărul pasagerilor decedați și acuză autoritățile grecești că au negat existența unor materiale inflamabile în trenul de marfă n.trad.)

Potrivit relatării Real News, raportul EODASAAM va enumera și o serie de lipsuri și greșeli survenite în gestionarea situației la locul tragediei în orele următoare coliziunii.

Concluziile Universității din Gent și o serie de alte constatări vor fi incluse în raportul EODASAAM care va fi prezentat oficial pe data de 27 februarie.

Sursa: KATHIMERINI / Rador Radio România / Traducerea: Carolina Ciulu

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.