G4Media.ro

Universitățile de muzică: Reducerea orelor în liceu amenință locurile de muncă ale…

Sursa foto: Octav Ganea / Inquam Photos

Universitățile de muzică: Reducerea orelor în liceu amenință locurile de muncă ale profesorilor și formarea artistică a elevilor / Cer instrumente în școli, coruri sâmbăta și jazz-pop la vocațional

Mai multe instituții din domeniul educației muzicale din România au transmis Ministerului Educației un memoriu privind planurile-cadru pentru liceu, sub formă de pachet de documente cu observații și propuneri, obținut de Edupedu.ro. Semnatarii atrag atenția asupra rolului educației muzicale în formarea tinerilor și formulează mai multe propuneri pentru menținerea și extinderea acesteia în învățământul liceal, inclusiv dotarea școlilor cu instrumente muzicale și ore de jazz-pop la vocațional, scrie Edupedu.ro.

  • Este vorba de poziția reprezentanților de la Universitatea Națională de Muzică din București, Academia Națională de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca, Universitatea Națională de Arte „George Enescu” din Iași și Uniunea Compozitorilor și Muzicologilor din România (UCMR).

Instituțiile semnatare subliniază că muzica nu este doar o disciplină artistică, ci contribuie la „dezvoltarea holistică” a elevilor, implicând „corpul, intelectul și afectivitatea”, așa cum arată cercetările recente în domeniul Cogniției muzicale. În memoriul transmis, se menționează că reducerea drastică a orelor de Educație muzicală propusă în planurile-cadru „impietează asupra calității învățământului liceal” și „diminuează competențele transversale pe care angajatorii le consideră astăzi esențiale”​.

„Prezența în trunchiul comun al claselor XI-XII a disciplinei Educație muzicală ca disciplină inclusă în Educația artistică (caz în care se poate lucra pe grupe, în funcție de opțiunile elevilor) va conduce la păstrarea locurilor de muncă ale profesorilor de muzică, altminteri periclitate de actualele propuneri”, atrag atenția universitățile de profil – documente integral mai jos.

Potrivit documentului în care sunt prezentate argumente științifice care susțin importanța muzicii în educație, „muzica activează TOATE regiunile neuronale (motoric, perceptiv, emoțional, memorie de diverse tipuri, rațiune – prin proporțiile din muzică, tiparele în evoluție etc.), care ajung să interacționeze, fapt ce explică acțiunea complexă a muzicii asupra întregului organism uman”​. De asemenea, sunt evidențiate efectele benefice ale muzicoterapiei asupra unor afecțiuni precum autismul, sindromul Down, Alzheimer sau depresia​.

Citește articolul integral pe Edupedu.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.