
USR cere demisia ministrului Sorin Grindeanu după tragedia feroviară din Olt: „A ignorat ani de zile calea ferată, iar acum plătim cu vieți omenești”
Uniunea Salvați România (USR) cere demisia ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, după accidentul feroviar grav petrecut pe Magistrala 100 București – Craiova, în urma căruia o persoană și-a pierdut viața.
Fostul secretar de stat USR în Ministerul Transporturilor, Horațiu Cosma, arată că această tragedie era previzibilă și putea fi evitată, însă guvernarea PSD-PNL a abandonat infrastructura feroviară a României, refuzând să facă investiții esențiale.
„Sorin Grindeanu este principalul vinovat pentru această tragedie. De ani de zile, ignoră calea ferată, refuză să aloce bani pentru reparații, nu pune în circulație trenuri noi și lasă rețeaua feroviară să se degradeze până la colaps. A asistat impasibil la deraieri repetate pe această magistrală și nu a făcut nimic. S-a ajuns în punctul în care oameni mor din cauza incompetenței acestui ministru. Este un moment de rușine națională, iar Grindeanu trebuie să plece”, declară Horațiu Cosma, fost secretar de stat USR în Ministerul Transporturilor.
Accidentul din județul Olt este doar ultimul dintr-o lungă serie de incidente grave cauzate de infrastructura feroviară învechită și prost întreținută:
-Liniile sunt aceleași din anii ’80, iar trenurile circulă astăzi cu viteze mult mai mici decât acum 40 de ani.
-Banii europeni pentru modernizarea căii ferate au fost blocați de Guvernul PSD-PNL.
-În ultimii ani, s-au produs deraieri succesive și incidente periculoase, dar ministerul a rămas inactiv.
„În decembrie 2023, un tren de călători a deraiat pe această magistrală la Zăvestreni. Investigația AGIFER a stabilit că linia era praf și pulbere. În ianuarie 2024, un tren de marfă a deraiat pe aceeași linie. Patru zile a stat închisă magistrala până la reluarea circulației. În iulie 2024, un tren de călători și unul de marfă au fost cât pe ce să se ciocnească la Fărcașele, în timp ce se deplasau unul spre celălalt pe aceeași linie de circulație. În martie 2023, un tren de călători a lovit din spate un marfar staționar la Roșiori și care a deraiat ulterior”, arată Horațiu Cosma.
USR amintește că în 2021, sub guvernarea USR, au fost obținute 120 de milioane de euro din PNRR pentru reabilitarea de urgență a acestei magistrale. Patru ani mai târziu, Grindeanu nu a folosit acești bani și nu a mișcat niciun proiect.
„Este revoltător să-l auzim acum pe Grindeanu cerând anchete și pedepsirea vinovaților. Ar trebui să se uite în oglindă! Nu a reparat liniile, nu a asigurat materialele necesare, nu a investit în siguranța circulației”, adaugă Horațiu Cosma.
USR cere demisia imediată a ministrului Sorin Grindeanu și un plan de urgență pentru refacerea magistralei București – Craiova, înainte ca noi tragedii să aibă loc.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
© 2025 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.