G4Media.ro

USR, proiect anti-birocrație la Primăria București: certificatele de urbanism și autorizațiile de…

Sursa Foto: USR

USR, proiect anti-birocrație la Primăria București: certificatele de urbanism și autorizațiile de construire să fie eliberate online

Consilierii municipali USR au depus un proiect de hotărâre care, dacă ar fi votat, ar obliga Primăria București să ofere online mai multe servicii extrem de solicitate de contribuabili, potrivit unui comunicat de presă.

Printre serviciile și procedurile ce ar putea fi furnizate online se numără: eliberarea certificatelor de urbanism, a autorizațiilor de construire sau desființare, furnizare de informații de interes public, atribuire sau confirmare de adresă poștală, eliberare planuri topografice etc.

Dacă proiectul va trece de votul consilierilor generali, Primăria Capitalei va fi obligată să ofere cetățenilor o serie de servicii și proceduri prin sistemul informatic edirect.e-guvernare.ro.

Pentru punerea în practică a proiectului propus de Consilierii USR, funcționarii Primăriei trebuie să deschidă un cont pe portalul e-guvernare.ro și să configureze online o serie de servicii care urmează să fie oferite cetățenilor. După deschiderea contului se pot configura oricâte proceduri operaționale sau informaționale sunt necesare: de la impozite și taxe locale sau evidența populației, până la asistență socială sau documentații de urbanism și cadastru.

”Primăria Capitalei a pierdut de mult timp startul digitalizării administrației publice. Iar asta pare să nu-i trezească Gabrielei Firea absolut niciun regret. Prin urmare, am decis să luăm atitudine. Pentru că administrația PSD nu face nimic pentru simplificarea birocrației, am decis să facem noi, USR, deși suntem în Opoziție. Am elaborat acest proiect de Hotărâre pentru furnizarea de servicii și proceduri online. Dacă va fi votat, acest proiect va obliga Primăria să țină pasul măcar cu alte primării din țară și să ofere în sistem online măcar servicii elementare”, a declarat Roxana Wring, președinte USR București și consilier municipal.

Foto: Roxana Wring (Sursa: USR)

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

17 comentarii

  1. Eu le propun sa vada birocratia in sens larg, adica din toate institutiile statului, nu numai de acolo de unde au ei interese. Sa vada birocratia din perspectiva cetateanului, nu a politicianului.

    • de acolo unde au ei interse!

    • Ești pe lângă subiect

    • Bine ca esti tu pe el!

    • Comentariul tau face parte din strategia de manipulare intitulata WHATABOUTISM.

      BUT WHAT ABOUT…

    • Se vede clar ca nu citesti si vorbesti ca sa te afli in treaba. Ai auzit de Comisia de taiat hartii? 90% din oamenii aia sunt in USR si Plus. Au facut destule. Dar nu pentru cei care nu au ochi sa vada. NU mai propune tu, mai bine implica-te si fa, precum multi altii ca noi.

    • Adica cetateanul n-are interes in „eliberarea certificatelor de urbanism, a autorizațiilor de construire sau desființare, furnizare de informații de interes public, atribuire sau confirmare de adresă poștală, eliberare planuri topografice etc”?
      Asa o fi ca prea le zici cu foc! Probabil ca interesul cetateanului e sa stea fata-n fata cu smecherul de la primarie ca sa poata sa-i dea traditionala caciula cu bani, nu?

    • Cred ca multi dintre voi sunteti destul de tineri si nu aveti suficiente experiente de conexiune cu institutiile statului. Timpul va confirma.

  2. Ghișeul unic ( virtual și fizic pentru că nu toți au acces la internet ) este soluția, dar nu ce am văzut implementat: au înghesuit toate birourile într-o singură încăpere și așa s-a creat ghișeul unic ! Ghișeul unic este acela în care cetățeanul depune o cerere iar restul dependențelor ( dovezi, acte, înscrisuri de la alte entități de stat ) le rezolvă funcționarii prin informări și flux informațional inter instituțional.

  3. Ie(SIC!) bine. Ca fost IT-ist in RAPPS pe vremea lui Nastase/Bejinariu si in Primaria sect.1 pe vremea lui Basescu+Boc, io-s de acord; asa mai fac si eu ein „afacere” heh3

  4. Același lucru trebuie făcut și cu accesarea fondurilor europene: doritorul depune o cerere pentru accesarea fondurilor europene într-un domeniu după care funcționarii plătiți în acest scop vor întreprinde toate demersurile birocratice pentru a îndeplini cererea petentului.

  5. USR nu prea stie ce vorbeste, mai ales ca autorizatiile si certificatele de urbanism sunt confidentiale.

    • Da ma, ei sunt prosti si tu destept! In orice tara civilizata se fac online, iti iei frumos semnatura digitala si cu aia obtii ce ai tu nevoie. Vorbiti ca sa va aflati in treaba. Mai bine ati cauta pe internet cum se face in alte tari, ca inafara de dat cu piatra si de critici.

    • Cati romani platesc emnatura electronica si o renoiesc la expirare? Apoi trebuie trimise avize de la institutii, verificare avize, arhitect, PUZ, etc.

    • USR stie bine ce vorbeste, dar nu cred ca are vreo sansa cu initiativa asta, ar taia circuitul mitei asa ca nu se poate.

    • Macar sa ceara declasificarea arhivelor din primarii pentru ca populatia sa poata consulta dosarele si corectitudinea avizelor din autorizatii pentru locuine colective, scoli, etc.

  6. @emil In Spania, semnatura electronica se elibereaza gratuit. Ai un PIN generat chiar pe telefonul mobil, printr-o aplicatie. Ca romanul nu isi face, atunci sa se duca frumusel la ghiseu. Ca ala nu dispare, deocamdata. Este vorba doar de alternativa de a obtine astfel de documente. Iar avizele si verificarile trebuie facute de institutii, intre institutii. Nu cetateanul sa se plimbe de la un ghiseu la altul. Suntem in 2019. Nu ca Romania in secolul trecut…