G4Media.ro

USR: Unica soluţie a PNL și PSD pentru traficul feroviar pe caniculă,…

USR: Unica soluţie a PNL și PSD pentru traficul feroviar pe caniculă, reducerea vitezei, în timp ce peste 3,6 miliarde de euro din PNRR zac nefolosite

 Fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Horaţiu Cosma (USR) îl acuză pe ministrul Sorin Grindeanu că nu a făcut nimic în ultimii doi ani în ceea ce priveşte transportul feroviar, deşi USR a obţinut aproape 4 miliarde de euro în PNRR Feroviar, relatează News.ro. Anul 2026, când ar trebui finalizate proiectele, se apropie cu paşi repezi. La fel ca în alţi ani, unica „soluţie” pe care CFR SA şi şefii din Ministerul Transporturilor o văd pentru zilele de caniculă este reducerea vitezei de circulaţie a trenurilor, ceea ce înseamnă călătorii de coşmar pentru românii care vor să meargă cu trenul sau nu au altă soluţie de transport, arată USR, transmite News.ro.

”Într-o Românie în care, în 2023, trenurile au circulat cu o viteză medie de doar 45,6 km/oră, CFR îi anunţă pe călători că reduce viteza de circulaţie cu 20-30 km/oră ca urmare a avertizărilor de temperaturi extreme. USR a obţinut pentru modernizarea şi reînnoirea infrastructurii feroviare şi pentru trenuri moderne 3,8 miliarde de euro, din care Guvernul Ciolacu a tăiat 240 de milioane de euro. Chiar şi aşa, au rămas mai bine de 3,6 miliarde de euro care s-ar fi putut folosi pentru a avea în România, în sfârşit, un transport civilizat pe calea ferată. În schimb, din cauza incompetenţei ministrului Grindeanu, avem întârzieri la întârzieri, trenuri defectate în câmp cu orele, locomotive care ard, aer condiţionat doar pe hârtie, linii pline cu mii şi mii de restricţii de viteză”, declară Horaţiu Cosma.

Premisele pentru viitor sunt la fel de sumbre. Modernizările magistralelor Cluj – Oradea sau Arad – Timişoara – Caransebeş băltesc la 5-10% stadiu în teren, departe de calendarul PNRR care cere finalizarea lucrărilor în 2026.

”România riscă să piardă miliardele de euro din bani europeni dacă şantierele nu prind viaţă. Reînnoirea a 1.000 km de linii în toată ţara, care să elimine acele restricţii şi să ridice viteza la 100-120 km/h, bate pasul pe loc, deşi este o oportunitate grozavă de a scurta durata călătoriilor cu mii de minute în toată ţara. Trenurile noi sau cele modernizate care să aducă materialul rulant al CFR în secolul XXI sunt blocate în contracte prelungite la nesfârşit, licitaţii blocate sau reluate. Ca un făcut, a venit în ţară un singur tren nou, dar şi acela s-a stricat încă de la teste”, adaugă fostul secretar de stat USR în Ministerul Transporturilor.

USR subliniază că ”în mandatul PSD-PNL, sistemul feroviar românesc suferă şi stă să se prăbuşească, asemenea altor domenii esenţiale, dar liderilor partidelor la guvernare nu le pasă cât negru sub unghie, aşa cum nu le pasă nici de cum o duc românii în mod real, în viaţa de zi cu zi”.

”Pe Marcel Ciolacu şi Nicolae Ciucă îi interesează doar conservarea pârghiilor de putere, protejarea specialilor şi devalizarea bugetului ţării”, mai spune USR.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. tre sa fi s&m sa vrei sa mergi cu trenul, vara, pe la noi prin tara

  2. putorile PSDNLUDMR la CFR doar au devalizat, nu stiu decat sa fure

  3. In Romania nu se ancoreaza educativ problemele existente de cauze. Si nu se explica intr-una masurile ce ar trebui luate. De exemplu, avem temperaturi de 40 de grade de zile intregi! Se constata, se raporteaza. Dar nu se explica, repeta cauza, schimbarile climatice. Cauzele acestor schimbari climatice. Nici ce ar trebui facut, pe termen scurt si lung. De aceea, ioc partid verde cu un minimum de pondere. Ce subiect de discutie ar avea opozitia.
    > Nene Grindeanu, toata Europa investeste in cai ferate!
    > Toate orasele isi maresc suprafata verde per locuitor. Parcuri, padurile, masurile anti desertificare. (Acesta este alt ministru sau primar care nu stie pe ce lume traieste).
    > Daca te uiti la buletine meteo, de saptamani teritoriul Romaniei este o suprafata imensa cu maximum de temperatura in Europa. Clima temperat continentala, adica rau vara, rau iarna si raul creste. Cine sa taxeze politicienii care nu-si fac treaba?

  4. Troglodiții nu pricep schimbarea climei și efectele ei. România abia își face nițică autostrada, vaidăcapunostru!, in timp ce alte state investesc masiv in căi ferate… Nu mai zic de parcări. Ăștia ABIA au descoperit cum să creeze parcări prin orașe. La alții, alte metode, altă concepție… Doamne, departe mai e până departe