Utilizatorii TikTok din SUA migrează către aplicația chineză RedNote, pe fondul amenințărilor privind interzicerea rețelei: „Trebuie doar să învăț mandarina”
Utilizatorii TikTok din SUA migrează către o aplicație chineză numită RedNote, în contextul în care amenințarea unei interdicții este la doar câteva zile distanță, relatează BBC.
Mișcarea utilizatorilor care se autointitulează „refugiați TikTok” a făcut ca RedNote să devină luni cea mai descărcată aplicație de pe App Store-ul Apple din SUA.
RedNote este un concurent TikTok popular printre tinerii din China, Taiwan și alte populații vorbitoare de mandarină.
Are aproximativ 300 de milioane de utilizatori lunar și arată ca o combinație între TikTok și Instagram. Permite utilizatorilor, majoritatea femei tinere din mediul urban, să facă schimb de sfaturi privind stilul de viață, de la întâlniri la modă.
Judecătorii Curții Supreme urmează să se pronunțe cu privire la o lege care a stabilit un termen limită de 19 ianuarie pentru ca TikTok fie să își vândă operațiunile din SUA, fie să se confrunte cu o interdicție în țară.
TikTok a declarat în repetate rânduri că nu își va vinde activitatea din SUA, iar avocații săi au avertizat că o interdicție va încălca protecția libertății de exprimare pentru cei 170 de milioane de utilizatori ai platformei din SUA.
Între timp, RedNote și-a primit noii utilizatori cu brațele deschise. Există 63.000 de postări pe tema „refugiat TikTok”, în care noii utilizatori sunt învățați cum să navigheze în aplicație și cum să folosească fraze chinezești de bază.
„Gazdelor noastre chineze, le mulțumim că ne-au primit – ne cerem scuze în avans pentru haos”, a scris un nou utilizator american.
Dar, la fel ca TikTok, au existat și relatări privind cenzura pe RedNote în ceea ce privește criticile la adresa guvernului chinez.
În Taiwan, funcționarii publici nu pot utiliza RedNote din cauza presupuselor riscuri de securitate ale software-ului chinezesc.
Pe măsură ce tot mai mulți utilizatori americani s-au alăturat RedNote, unii utilizatori chinezi s-au autointitulat în glumă „spioni chinezi”, o referire la îngrijorarea oficialilor americani că TikTok ar putea fi folosit de China ca instrument de spionaj și manipulare politică.
Numele chinezesc al RedNote, Xiaohongshu, se traduce prin „Mica Carte Roșie”, dar aplicația spune că nu este o referire la cartea de citate cu același nume a liderului comunist chinez Mao Zedong.
Cu toate acestea, îngrijorările legate de securitate nu au descurajat utilizatorii să apeleze la RedNote.
Sarah Fotheringham, în vârstă de 37 de ani, lucrătoare la cantina unei școli din Utah, spune că trecerea la RedNote este o modalitate de a „disprețui” guvernul.
„Sunt doar o persoană simplă care trăiește o viață simplă”, a declarat Fotheringham pentru BBC.
„Nu am nimic ce nu are China, iar dacă vor atât de mult datele mele, le pot avea”.
Marcus Robinson, un creator de modă din Virginia, a declarat că și-a creat contul RedNote în weekend pentru a-și împărtăși brandul de îmbrăcăminte și „a fi înaintea curbei”.
Robinson a declarat pentru BBC că a fost doar „ușor ezitant” cu privire la acceptarea termenilor și condițiilor de utilizare a aplicației, care au fost scrise în mandarină.
„Nu am putut să le citesc, așa că am fost puțin îngrijorat”, a spus el, «dar mi-am asumat riscul».
Deși o interdicție nu va duce la dispariția imediată a TikTok, aceasta va determina magazinele de aplicații să nu o mai ofere, ceea ce ar putea să o distrugă în timp.
Dar chiar dacă TikTok se ferește de o interdicție, s-ar putea dovedi neputincioasă în fața utilizatorilor care trec la platforme alternative.
Unii utilizatori de social media au declarat pentru BBC că se trezesc că dau scroll pe RedNote mai mult decât pe TikTok.
„Chiar dacă TikTok rămâne, voi continua să folosesc platforma pe care am creat-o pe RedNote”, a declarat pentru BBC Sydney Crawley, lucrător în domeniul tehnologiei din Tennessee.
Crawley a afirmat că a obținut peste 6.000 de urmăritori în 24 de ore de la crearea contului său RedNote.
„Voi continua să încerc să-mi creez un grup de urmăritori acolo și să văd ce noi conexiuni, prietenii sau oportunități îmi aduce”.
Fotheringham, angajata cantinei, a declarat că RedNote „mi-a deschis lumea către China și oamenii săi”.
„Acum sunt capabilă să văd lucruri pe care nu le-aș fi văzut niciodată”, a spus ea. „Chinezii obișnuiți, aflând despre cultura lor, viața, școala, totul, a fost atât de distractiv”.
Comunitatea de până acum a fost „foarte primitoare”, a spus Robinson, designerul.
„Îmi place RedNote până acum … Trebuie doar să învăț să vorbesc mandarina!”
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankPentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.