
Valentino înregistrează venituri de 1,31 miliarde de euro în 2024, în scădere cu 2% față de anul anterior
Casa de modă italiană Valentino a înregistrat venituri stabile în 2024 comparativ cu anul precedent, totalizând 1,31 miliarde de euro, în scădere cu 2% la curs valutar constant și cu 3% la curs curent, comparativ cu anul anterior. În 2023, compania încheiase anul cu 1,34 miliarde de euro”, relatează Fashion United.
„Am făcut progrese importante în 2024, continuând să cultivăm promisiunea casei noastre de modă de a încânta, surprinde și inspira clienții, în deplin acord cu valorile brandului încă de la fondare: de la atenția neîntrecută la detalii la dedicarea pentru excelență. Activitatea noastră a făcut un pas decisiv odată cu venirea lui Alessandro Michele ca nou director de creație,” a declarat Jacopo Venturini, CEO-ul Valentino.
„Primele sale colecții, lansate în ultimele luni din 2024, au arătat deja cum inspirația incredibilă a lui Alessandro reușește să reinterpreteze trecutul printr-o viziune unică și extraordinară, combinată cu libertatea prin care își exprimă pe deplin geniul creativ. Îi mulțumesc lui și tuturor colegilor mei din cadrul casei de modă, care au demonstrat un angajament constant și o dedicare admirabilă într-un an cu provocări și evoluții,” a adăugat Venturini.
Canalul de retail, care include și e-commerce-ul, a crescut cu 5% față de 2023, ajungând să reprezinte 70% din veniturile totale, în conformitate cu viziunea brandului orientată către retail și cu obiectivul de a consolida prezența directă pe piață.
„Această strategie reflectă și dorința de a reechilibra ponderea canalului de distribuție angro (care a înregistrat o scădere de aproximativ 20% în 2024), în favoarea unei distribuții mai selective prin parteneri strategici,” a precizat conducerea companiei.
Japonia, Orientul Mijlociu și Americile au înregistrat performanțe bune, în timp ce Europa și Asia s-au confruntat cu dificultăți, în special în a doua parte a anului 2024.
Proiectul de bilanț consolidat aprobat de consiliul de administrație al Valentino S.p.A. a raportat un EBITDA (profit înainte de dobânzi, taxe, amortizări și depreciere) de 246 milioane de euro, în scădere cu 22% față de 2023, în principal din cauza unor cheltuieli excepționale.
Valentino a continuat să investească în rețeaua de magazine proprii, confirmând importanța acestora în relația cu clientul, „ghidați de valorile unicității, savoir-faire-ului și orientării către client”, conform declarației oficiale.
E-commerce-ul a ajuns la o pondere de 15% din vânzările directe, comparativ cu 11% în 2023, marcând o creștere de 37% la curs valutar constant.
Divizia de beauty și parfumuri, licențiată către L’Oréal, a avut o contribuție pozitivă, înregistrând o creștere de 51%față de anul precedent.
În 2024, Valentino a menținut certificarea pentru Egalitatea de Gen pentru al doilea an consecutiv.
Casa de modă a introdus un nou contract colectiv pentru personalul din retail (boutique-uri și outleturi) și un nou acord privind primele de productivitate pentru toți angajații din Italia, aducând îmbunătățiri în ceea ce privește echilibrul viață profesională–viață personală și programele de bunăstare a angajaților.
În ceea ce privește angajamentul față de sustenabilitate, în concordanță cu strategia stabilită în 2023, Valentino s-a dedicat consolidării guvernanței în domeniu, prin programe de formare, comitete specializate și grupuri de lucru interfuncționale.
Raportul de sustenabilitate pe 2024 va fi publicat în mai 2025 și va include informații privind amprenta de carbon și progresele realizate în raport cu principalii indicatori de performanță (KPIs), în conformitate cu cele trei piloni strategici ai brandului: oameni, planetă, produs.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.