G4Media.ro

Valentino pus în dificultate de frâna pusă de consumatori în piața luxului…

Sursa foto: instagram.com / alesssandro_michele

Valentino pus în dificultate de frâna pusă de consumatori în piața luxului / Brandul italienesc reduce calendarul prezentărilor de modă

Sub conducerea noului designer Alessandro Michele, brandul roman Valentino nu va mai organiza prezentări separate de prêt-à-porter pentru bărbați și femei, optând în schimb pentru prezentări mixte. De asemenea, casa de modă va prezenta colecția couture o singură dată pe an, relatează BoF

Valentino renunță la prezentările bi-anuale de modă pentru bărbați, precum și la prezentarea haute couture de primăvară-vară. De acum înainte, casa de modă va organiza prezentări mixte de prêt-à-porter în timpul sezonului de modă feminină de la Paris, și va adopta un calendar anual pentru prezentările couture.

Viitorul spectacolelor de modă masculină de la Valentino a fost pus sub semnul întrebării încă de la numirea lui Alessandro Michele ca director de creație în luna martie. Michele a promovat, pe parcursul mandatului său la Gucci, spectacole mixte, fără distincție de gen.

Spectacolele couture mai rare vor „deschide calea pentru o inspirație artistică adevărată și fără limite”, a declarat Valentino într-un comunicat oficial. „Manopera necesară haute couture va fi venerată și mai mult prin acordarea luxului timpului necesar.”

După ce a anulat o parte din prezentările sale și a mutat altele în Italia în timpul pandemiei, Valentino a revenit la calendarul obișnuit, organizând șase prezentări pe an, majoritatea la Paris, în 2022 și 2023. Această revenire a subliniat identitatea couture a brandului și a creat multiple momente de marketing, deși ritmul intens s-a dovedit uneori obositor. Rămâne de văzut dacă reducerea frecvenței prezentărilor va permite brandului să rămână în atenția clienților și experților din industrie.

În cazul Gucci, spectacolele mixte de mare amploare au reflectat viziunea lui Michele despre o fluiditate radicală a identității. Cu toate acestea, calendarul bianual a susținut tendința designerului către colecții extinse și repetitive, mai degrabă decât către declarații de modă mai concise și inovatoare.

Proprietarii Valentino, Mayhoola (grup de investiții din Qatar) și Kering, ar putea răsufla ușurați. Pe măsură ce cererea de produse de lux încetinește pe majoritatea piețelor importante, noul calendar ar putea aduce economii considerabile.

Comentariul redacției G4Media.ro:

În concluzie, deși designerul este considerat un geniu al lumii modei noi, identitatea brandului nu coincide cu viziunea acestuia. După ani de zile în care a revoluționat casa de modă Gucci, după anii lui Tom Ford, care au fost definit un stil clasic, dar îndrăzneț, Michele a venit cu colecții așa numite „in your face”.

Acum se observă diferența acerbă între Gucci și Valentino prin prisma faptului că cel din urmă a obișnuit clientela cu stilul lui Pierpaolo Piccioli. Probabil o nesiguranță pe decizia lor, o lipsă de clientelă sau un început de criză financiară în contextul crizei de cumpărături de lux din China, au dus la reducerea calendarului și la combinarea celor două defilări de modă.

Valentino a anunțat schimbarea directorului de creație după ce compania a văzut o scădere de 3% în vânzări înainte de schimbarea lui Piccioli cu Michele. Un risc mare, poate puțin neasumat, având în vedere decizia luată, sau poate chiar din contra una foarte asumată financiar. Dar dacă este cea de-a doua variantă, asta înseamnă că nu mai este vorba aici de dedicarea pentru modă și de pasiunea pentru arta frumosului, ci pentru bani. Bani care dacă nu se fac atunci nu mai există modă? De fapt, la asta se rezumă totul.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...