G4Media.ro

Vânzările auto în Marea Britanie au scăzut și au ajuns la minimul…

Sursa foto: Pixabay

Vânzările auto în Marea Britanie au scăzut și au ajuns la minimul ultimilor 30 de ani / Vânzările Dacia au crescut cu peste 50%

Vânzările de maşini noi în Marea Britanie au scăzut cu 2% anul trecut, la cel mai redus nivel din 1992, din cauza deficitului global de semiconductori, transmite Agerpres, care citează datele preliminare publicate joi de Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit (SMMT).

Asociația prognozează o creștere în acest an cu 15%, în urma atenuării perturbărilor din lanţurile de aprovizionare, arată , transmite Reuters.

În 2022, Dacia a vândut 27.221 de vehicule pe piaţa britanică, o creştere de 54,95% faţă de 2021, când a înmatriculat 17.568 de unităţi, potrivit datelor prezentate de Agerpres.

Doar 1,61 milioane de vehicule au fost înmatriculate în Marea Britanie în 2022, în pofida majorării cererii pentru maşinile electrice, arată datele SMMT. Vânzările de vehicule prietenoase cu mediul (EV) au continuat să crească, înmatriculările de maşini electrice alimentate cu baterii au reprezentat 16,6% din vânzările din 2022, faţă de un nivel de 11,6% în 2021. Din 2030, vânzările de maşini noi pe benzină şi motorină vor fi interzise în Marea Britanie.

În topul celor mai bine vândute modele în 2022 se află Nissan Qashqai, Vauxhall Corsa, Tesla Model Y, Ford Puma şi MINI. De asemenea, cele mai bine vândute maşini electrice alimentate cu baterii în 2022 au fost: Tesla Model Y, Tesla Model 3, Kia e-Niro, Volkswagen ID.3, Nissan Leaf şi MINI.

În pofida inflaţiei ridicate şi a crizei costului de trai, care afectează consumatorii britanici, Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit este „încrezătoare în mod rezonabil” că vânzările de maşini noi în Marea Britanie ar putea creşte anul acesta cu 15%, a afirmat directorul general al SMMT, Mike Hawes. Acesta a adăugat: „Ne aşteptăm ca 2023 să fie un an al redresării. Va fi un efect anticiclic, deoarece piaţa auto britanică nu s-a redresat niciodată în urma efectelor pandemiei”.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Ne tot laudam cu Dacia de parca ar fi o inventi pur romaneasca. In afara de marca in sine si de faptul ca o parte din productie este in Romania, acest autovehicul nu mai are nimic de a face cu istoricul, dar mai ales cu ingeniozitatea inginereasca romaneasca. Este un produs al firmei Renault care a reusit sa inteleaga foarte bine relatia dintre pret si calitate ajutata de o mana de lucru mai ieftina si de tenditele pietei auto europene.

    • Corect. Dar exista un centru de inginerie si proiectare Renault in Romania, se mai concep chestii si la noi.

  2. La naiba, as fi zis ca din cauza recesiunii…. aparent cercetatorii britanici au decretat drept cauza lipsa semiconductorilor de care Dacia nu se loveste… nice…

  3. O Europa saracita cumpara masina destinata saracacienilor. Unde-i buba? Sclava.