Vânzările brandului Renault au scăzut pentru al patrulea an consecutiv
Producătorul auto francez Renault a anunţat marţi că vânzările brandului său principal au scăzut în 2022 pentru al patrulea an consecutiv, la 1.466.729 de unităţi, excluzând Rusia, un declin de 9,4% faţă de anul precedent, transmite Reuters, citată de Agerpres.
Grupul Renault, care a avut o evoluţie mai slabă decât a celor mai mulţi rivali în timpul crizei provocate de COVID-19 şi de perturbările din lanţurile de aprovizionare, este în mijlocul unui plan de redresare, menit să majoreze profiturile.
Renault se bazează pe vehiculele electrice şi cele cu marjă mai ridicată de profit pentru a stimula creşterea.
În 2022, brandul Renault, responsabil pentru două treimi din vânzările grupului, a fost al treilea brand european pe segmentul vehiculelor electrice, cu vânzări de 228.000 unităţi, un avans de 12% faţă de 2021.
Cota sa globală de piaţă s-a diminuat la 4% în 2022, de la 4,5% în 2021.
Separat, într-un comunicat remis Agerpres, compania a informat că din cele 1.466.729 de vehicule vândute anul trecut de brandul Renault, 832.605 unităţi au fost livrate în Europa şi 634.124 în afara continentului. 43% din vânzările în afara Europei se datorează performanţei puternice din America Latină (8%), Turcia (23%) şi Maroc (11%).
În conformitate cu ambiţiile sale de a obţine cel mai ecologic mix de pe piaţa europeană până în 2025, cu peste 65% din vehiculele electrificate, Renault şi-a majorat ponderea vehiculelor electrificate cu nouă puncte faţă de 2021. Gama E-Tech (motorizări electrice şi hibride) reprezintă acum 39% din vânzările de autoturisme Renault în Europa în 2022, în timp ce media pe piaţă este de 31%, se arată în comunicatul producătorului auto francez.
De asemenea, Renault a informat că „şi-a atins obiectivul de retail, cu mai mult de unul din două vehicule vândute către clienţi persoane fizice. Mixul de retail a crescut cu opt puncte faţă de 2021 pentru a ajunge la 51%, ceea ce reprezintă şapte puncte faţă de media pieţei. Cota Renault pe piaţa de retail s-a îmbunătăţit cu 0,3 puncte faţă de 2021, până la 6,1% în Europa”.
Pe piaţa europeană de vehicule utilitare, Renault a ajuns pe locul doi, cu o cotă de piaţă stabilă de 14,4%. În 2022, Renault şi-a completat gama vehiculelor utilitare cu Noul Kangoo EV şi Noul Master EV pentru a răspunde aşteptărilor clienţilor şi în conformitate cu ambiţiile sale de electrificare.
De asemenea, Renault ocupă primul loc în segmentul furgonetelor mici şi locul 2 în segmentul van-urilor medii/mari.
În afara Europei, Renault a crescut pe pieţele sale cheie. Volumele vânzărilor însumează 634,124 de unităţi, fiind stabile faţă de 2021. Ponderea vânzărilor în afara Europei a ajuns la 43,2% din vânzările totale ale mărcii.
Turcia, cu un volum de 99.639 de vehicule vândute (un avans de 22,6% faţă de 2021), şi o cotă de piaţă în creştere cu 1,7 puncte, la 12,7%, a devenit a patra piaţă Renault.
În Maroc, volumele vânzărilor au crescut cu 11,4%, la 26.385 de vehicule, iar cota de piaţă a atins un record în ultimii 10 ani, fiind de 16,3%. În India, vânzările au scăzut cu 9%, iar cota de piaţă cu 0,7 puncte. Renault rămâne prima marcă europeană de pe piaţa indiană.
În America Latină, vânzările Renault au crescut cu 8% anul trecut, la 283.116 unităţi, faţă de 2021. Volumul vânzărilor a crescut cu 26% în Argentina şi cu 30% în Mexic datorită succesului Kwid, al patrulea cel mai bine vândut vehicul din America Latină.
În Columbia, Renault este lider de piaţă datorită lui Duster, cel mai bine vândut vehicul de pe piaţă.
„Echipa a îndeplinit priorităţile noastre cheie: creşterea pe piaţa electrificată, pe segmentul C şi pe piaţa de retail. Gama noastră E-Tech răspunde perfect aşteptărilor clienţilor şi ne plasează ca al treilea brand din Europa pe piaţa electrificată. În 2023, creşterea Renault va fi asigurată de gama noastră E-Tech unică pe piaţă, un an întreg de vânzări pentru modelele Megane E-Tech Electric şi Noul Austral E-Tech precum şi 4 lansări importante cu vehicule de înaltă calitate, de care noi suntem mândri”, a declarat directorul de operaţiuni al mărcii Renault, Fabrice Cambolive.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu