G4Media.ro

Vânzările de automobile ”verzi” în UE în trimestrul al treilea au crescut…

Sursa foto: Pexels

Vânzările de automobile ”verzi” în UE în trimestrul al treilea au crescut cu 128% față de anul precedent

În Europa au fost vândute 711.000 vehicule electrice și hibride, în trimestrul al treilea, cu 128% mai mult decât în aceeași perioadă din 2019, potrivit raportului ”E-Mobility Sales Q4” realizat PwC. Cele mai mari vânzări s-au înregistrat la vehiculele hibride, 386.000 unități (+97%), urmate de cele electrice (BEV), 179.000 unități (+121%), și cele hibrid plug-in (PHEV), 146.000 unități (+316%).

Europa a devenit cea mai mare piață pentru automobilele ”verzi”, dat fiind că mai mult de jumătate (54%) din mașinile hibride și electrice vândute la nivel global în trimestrul al treilea au fost cumpărate de consumatorii din Europa, urmați de cei din China, cu 30%, și din SUA, cu 16%. Iar tendința va continua până la finalul anului, potrivit raportului citat.

Primele cinci piețe ale UE (Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie) au înregistrat cea mai rapidă creștere, de 146%, de la intrarea în lockdown în primul trimestru și până în prezent, până la 579.000 înmatriculări noi doar în trimestrul al treilea. Vânzările de mașini hibride plug in au crescut cu peste 400% în Franța și Germania, în timp ce vânzările de vehicule electrice s-au dublat în toate cele cinci țări. Cota totală de piață a vehiculelor electrice pentru aceste piețe se situează la 19%.

”În pofida scăderii generale a pieței auto, determinată de pandemie, cererea pentru vehiculele electrice și hibride este stimulată de numeroase programe locale, dar și de lansările de noi modelele de către mărci premium. Și în România, vedem un interes mai mare pentru această categorie de vehicule. Totuși creșterea înmatriculărilor rămâne modestă, de 9% în primele nouă luni, potrivit APIA. Menținerea programului Rabla Plus și lansările anunțate pe acest segment, atât de producătorii locali, Dacia Renault (Spring) și Ford (Puma), cât și de alți constructori auto, vor susține dezvoltarea acestui segment pe plan național”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Liderul Industriei Auto din cadrul PwC România.

Alte concluzii ale raportului:

  • Cumpărătorii din China preferă în majoritate mașinile electrice, comparativ cu cei din Europa și SUA, care preferă hibridele.
  • În timp ce pandemia COVID-19 a lovit puternic piața vehiculelor pe benzină și diesel, segmentul vehiculelor electrice a crescut datorită produselor din ce în ce mai atractive, capacității mai mari a bateriei, proceselor de vânzare eficiente și prețurilor mai accesibile.
  • În China, vânzările de vehicule electrice din trimestrul al treilea s-au situat la 395.000 vehicule, cu 49% mai mari decât în perioada similară din 2019. În intervalul menționat, în SUA au fost vândute 216.000 mașini verzi noi, cu doar 8% mai multe.
  • Provocările operaționale cu care se confruntă producătorii pe acest segment de piață sunt problemele tehnice și limitările aprovizionării.
  • Pe măsură ce vânzarea continuă să accelereze, companiile care au intrat deja pe piață cu modele electrice și concepte inovatoare de produse, de la prize de încărcare la sisteme de baterii și electrificare completă, încep pentru prima dată să culeagă roadele investițiilor masive din ultimii ani.

Raportul ”E-Mobility Sales Q4” face parte din seria de rapoarte „Digital Auto Report 2020” realizate de Strategy& despre industria auto. Prima parte acestuia poate găsită aici.

Foto: Pexels.com

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

15 comentarii

  1. Meanwhile…In Romania vanzarile de diesel au crescut cu 128% …

    • Cred ca e singurul lucru bun pe care il face romania fata de tarile din vest
      Cumpara ti tu electrica! Majoritatea prefera Diesel!

    • Poti sa incerci sa locuiesti cateva zile intr-un mare oras, pe o strada principala, cu geamurile la strada, eventual si in preajma unei intersectii…apoi sigur iti schimbi parerea.

    • @Landser daca ai fi in stare sa vezi ceva si dincolo de propriul buzunar, ai intelege ca desi platesti mai putin pe motorina, ai mari sanse sa ajugi sa dai de 10-20 de ori mai mult pe medicamente… Da’ na, unii dintre romani mai au foarte mult pana sa inteleaga ceva dincolo de interesul propriu pe termen scurt.

  2. la randul lui ,

    Cainele e si el Fericit ..

  3. Cainele este o Oglinda.

  4. Cainele este un Senzor.

  5. .. pentru Altcineva.

  6. La anu’ 233% si tot asa. Poimaine plec cu drona de la Uber sa dau o tura pana-n Ardeal. Dau o spaguta sa ma lase pe mine pilotul … 😀

  7. O sa apara bateriile externe pentru masini.

  8. Eu prefer automobilele „galbene”. Și pe cele „albastre”
    Tehnicile astea de manipulare a cuvintelor și faptelor pentru a lăsa senzația ca lumea progresează îl fac invidios pe Ion Iliescu. A aplica eticheta de ” verde”, „eco”, „sustenabil” și alte asemenea unui produs industrial e doar un artificiu de limbaj.