G4Media.ro

Vânzările de biciclete au încetinit puternic în Europa în anul 2022, cu…

Sursa foto: Unsplash / Sabina Frățilă

Vânzările de biciclete au încetinit puternic în Europa în anul 2022, cu excepția bicicletelor electrice

Vânzările de biciclete au încetinit puternic în Europa în anul 2022, după o creştere semnificativă în plină pandemie, însă bicicletele electrice şi-au continuat creşterea explozivă, a anunţat marţi Confederaţia Europeană a Industriei Bicicletelor (Conebi), informează AFP, citată de Agerpres.

Un număr de 14,7 milioane de biciclete fără sisteme cu asistenţă electrică au fost vândute în 2022 în Uniunea Europeană şi Marea Britanie, ceea ce înseamnă o scădere de 9,1% comparativ cu 2021.

Însă vânzările de biciclete electrice au atins o cifră record de 5,5 milioane de unităţi (creştere de 8,6% comparativ cu 2021), stimulate de pieţele din Germania, Franţa şi Ţările de Jos. În consecinţă, una din patru biciclete vândute în Europa este una electrică.

Faptul că bicicletele electrice sunt mai scumpe decât cele tradiţionale a făcut ca cifra de afaceri totală a sectorului să crească, în pofida faptului că vânzările de biciclete tradiţionale au încetinit. Potrivit cifrelor Conebi, cifra de afaceri totală generată de vânzările de biciclete în Europa a ajuns la 21,2 miliarde de euro în 2022 (creştere de 7,4% în ritm anual).

„Industria europeană a dat dovadă de o rezistenţă remarcabilă în 2022, în pofida unui recul important al vânzărilor de biciclete tradiţionale şi a problemelor de logistică care continuă de la începutul pandemiei”, a comentat într-un comunicat preşedintele Conebi, Erhard Buchel. „Viitorul rămâne promiţător. Suntem încurajaţi de accentul pus pe durabilitate precum şi pe continuare producţiei europene”, a adăugat Erhard Buchel.

Numărul de biciclete tradiţionale produse în Europa a scăzut uşor, până la 15,3 milioane de biciclete (minus 5,3% în ritm anual), însă numărul de biciclete electrice produse a crescut puternic, până la 5,4 milioane de unităţi (creştere de 19% comparativ cu 2021).

Acest sector industrial reprezintă 180.000 de locuri de muncă, în timp ce cele 60.000 de magazine de biciclete asigură la rândul lor 200.000 de locuri de muncă, potrivit Conebi.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează