G4Media.ro

Vânzările de șampanie scad la nivel mondial pentru că oamenii nu mai…

Sursa: Unsplash

Vânzările de șampanie scad la nivel mondial pentru că oamenii nu mai vor să sărbătorească

Vânzările de șampanie și-au pierdut avântul, deoarece oamenii din întreaga lume nu au chef să spună „sănătate”, potrivit CNN.

Numărul total al livrărilor de șampanie din Franța a scăzut cu aproape 10% anul trecut, ajungând la 271 de milioane de sticle, marcând al doilea an consecutiv de declin, pe măsură ce consumatorii, îngrijorați de inflație, reduc consumul de șampanie și, în general, o stare de spirit pesimistă se răspândește în întreaga lume.

Acest lucru reiese din noul raport al Comité Champagne, o asociație comercială care reprezintă peste 16.000 de viticultori și 320 de case de șampanie, care a prezentat o imagine sumbră a industriei, care se aliniază vânzărilor altor băuturi alcoolice.

Maxime Toubart, copreședinte al organizației, a declarat fără menajamente că „nu este momentul să sărbătorim, din cauza inflației, a conflictelor din întreaga lume, a incertitudinii economice și a unei atitudini politice de expectativă în unele dintre cele mai mari piețe ale șampaniei”, inclusiv SUA și Franța.

Vânzările în Franța ale băuturii autohtone au scăzut, de asemenea, cu 7%, la 118 milioane de sticle, deoarece „piața internă suferă încă din cauza contextului politic și economic sumbru”, se arată în declarație. Franța a organizat alegeri anticipate în timpul verii, care au dus la o majoritate parlamentară.

Gigantul francez de lux LVMH a semnalat pentru prima dată în iulie că 2024 va fi un an dificil pentru șampanie, când a raportat o scădere de 15% a vânzărilor de șampanie pentru prima jumătate a anului.

În ciuda scăderilor, copreședintele asociației, David Chatillon, a reiterat că șampania este un „model organizațional solid și durabil care și-a dovedit valoarea, chiar și în fața adversității, ceea ce îi dă încredere în viitor”.

„Șampania este destul de legată de sărbătoare, fericire”, a declarat directorul financiar al LVMH, Jean-Jacques Guiony, în cadrul unui apel privind rezultatele. „Poate că situația globală actuală, fie ea geopolitică sau macroeconomică, nu îi determină pe oameni să se bucure și să deschidă sticle de șampanie”.

LVMH este cel mai mare producător de șampanie din lume și deține Dom Pérignon, Krug și Veuve Clicquot, printre alte mărci. Anul trecut, compania a investit un preț nedeclarat în French Bloom, un vin spumant fără alcool, marcând prima sa intrare în această categorie.

Rémy Cointreau, un grup francez de băuturi spirtoase care deține Champagne Telmont, susținută de Leonardo DiCaprio, a publicat recent un raport financiar care prevede o scădere a vânzărilor mai accentuată decât se aștepta, din cauza reducerii cheltuielilor clienților.

Regiunea din Franța se luptă, de asemenea, cu fenomene meteorologice extreme, inclusiv căldură ridicată și îngheț timpuriu, ceea ce a dus la faptul că viticultorii din 2021 au înregistrat cea mai mică recoltă din 1957. Ca răspuns, casele de șampanie precum Telmont devin mai prietenoase cu mediul în ceea ce privește agricultura, în speranța de a atrage clienți care sunt atrași de inițiativele ecologice.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Cauți o fată? Intră pe site-ul 𝗥𝐎𝗞𝐀.𝗟𝐎𝗟

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.