Vânzările Lego au crescut cu 27% în 2021 graţie noilor magazine deschise în China
Producătorul danez de jucării Lego A/S, ale cărui „cărămizi” de plastic colorate sunt preferate de copiii din 130 de ţări, a anunţat marţi că în 2021 vânzările sale au crescut cu 27%, până la 55,3 miliarde de coroane (8,11 miliarde de dolari), informează Reuters, preluată de Agerpres.
Profitul operaţional a crescut şi el cu 32% până la 17 miliarde de coroane.
Lego a precizat că vânzările sale au fost stimulate anul trecut de deschiderea de noi magazine în China precum şi de revenirea clienţilor în magazinele sale redeschise după izolare. În 2021, compania daneză a deschis 165 de noi magazine Lego, inclusiv 95 în China, ceea ce duce numărul total de magazine Lego la 832 în întreaga lume.
În acest an, însă, Lego Group se aşteaptă ca ritmul de creştere a vânzărilor să revină la o singură cifră.
„Creşterea pe care am văzut-o în ultimii doi ani a fost extraordinară. Un avans al vânzărilor de o singură cifră reprezintă în continuare o creştere solidă pentru sectorul nostru şi un nivel pe care îl considerăm sustenabil pe termen lung”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei daneze.
Lego a profit de strategia sa care prevede plasarea activităţilor de producţie în apropiere de pieţele sale importante, reducând cheltuielile de logistică şi costurile într-un moment în care industria globală de retail îşi revine din pandemie.
Cu toate acestea, vânzările în Rusia şi Ucraina vor fi afectate de război. Lego a oprit livrările către cele 81 de magazine Lego din Rusia, care sunt operate de firma Inventive Retail Group, ca urmare a invadării Ucrainei de către Rusia.
Compania daneză, care are aproximativ 24.000 de angajaţi la nivel mondial, a refuzat să spună ce procent ocupă piaţa rusească în vânzările sale. Lego are 80 de angajaţi în Rusia. „Aceasta este o situaţie volatilă şi care se modifică rapid şi urmărim cu atenţie evoluţiile. Este prea devreme pentru noi să facem speculaţii cu privire la impactul asupra cererii”, a precizat purtătorul de cuvânt.
Cunoscut pentru „cărămizile” sale de plastic colorate, Lego concurează cu nume precum Mattel, producătorul păpuşilor Barbie, şi Hasbro.
Istoria pieselor Lego este legată de inventatorul său, Ole Kirk Kristiansen, un tâmplar din Billund, centrul regiunii Jutlandia, care a trecut la lumea jucăriilor inspirat de versiunile în miniatură ale mobilei pe care a început să le creeze la sfârşitul anului 1920 pentru a reduce costurile. Kristiansen a fondat Lego în anul 1932, numele provenind de la îmbinarea primelor două litere din cuvintele daneze ‘leg godt’ (‘joacă bine’), fără să ştie că în limba latină ‘lego’ înseamnă ‘eu îmbin’.
Lego Group este prezent în peste 130 de ţări. Filiala din România a grupului a fost înfiinţată în anul 2011, dar şi-a început oficial activitatea la 1 ianuarie 2012. Lego deţine o cotă de 30% pe piaţa de jucării din România.
Sursa foto: Pixabay
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank