G4Media.ro

Vânzările mondiale ale Grupului Renault se ridică în primul trimestru al anului…

Sursa Foto: engine-specs.net/

Vânzările mondiale ale Grupului Renault se ridică în primul trimestru al anului în curs la 552.000 de vehicule, cu 17,1% mai mici faţă de perioada similară din 2021 / Cifra de afaceri este în scădere cu 2,7%, la 9,7 miliarde de euro

Vânzările mondiale ale Grupului Renault se ridică în primul trimestru al anului în curs la 552.000 de vehicule, cu 17,1% mai mici faţă de perioada similară din 2021, iar cifra sa de afaceri este în scădere cu 2,7%, la 9,7 miliarde de euro, potrivit rezultatelor sale financiare aferente perioadei ianuarie – martie 2022, date vineri publicităţii.

„Într-un context dificil, marcat de conflictul din Ucraina, Renault Group a vândut 552.000 de vehicule în trimestrul I din 2022, în scădere cu 17,1% faţă de perioada similară a anului trecut. Renault Group îşi continuă politica comercială orientată spre crearea de valoare care conduce la creşterea cotei sale de vânzări pe canalele cele mai rentabile. Astfel, în principalele cinci pieţe europene (Franţa, Germania, Spania, Italia, Marea Britanie), vânzările către persoane fizice reprezintă 69% din total, faţă de 54% în primul trimestru din 2021”, se arată într-un comunicat al grupului.

Marca Renault îşi consolidează poziţia dominantă în Europa pe piaţa vehiculelor electrificate cu gama E-TECH care reprezintă 36% din vânzările de vehicule de persoane, în creştere cu 13 puncte procentuale faţă de primul trimestru 2021, pe o piaţă în care vehiculele electrificate reprezintă 29% din total (+8 puncte procentuale faţă de perioada similară din 2021).

Gama de hibride (HEV şi PHEV), alcătuită din Renault Clio, Renault Captur, Renault Arkana şi Renault Megane, înregistrează o creştere a vânzărilor de 40% faţă de primul trimestru al anului trecut. Astfel, Renault îşi confirmă poziţionarea ca actor de referinţă al mobilităţii electrice şi hibride.

Reînnoirea gamei Dacia este un succes ilustrat în special de Noul Sandero care continuă să fie cel mai vândut model către persoane fizice din Europa şi de Duster care a depăşit două milioane de unităţi vândute de la lansare. Dacia Spring a fost vândută în peste 9 000 de unităţi în Europa în primul trimestru şi se află pe locul al doilea în clasamentul celor mai vândute vehicule electrice din Franţa.

Activitatea Alpine este concentrată în acest început de an asupra lansării noii game dezvoltate pe baza modelului A110, iar vânzările mărcii au crescut cu 67 % faţă de perioada similară a anului trecut.

„Portofoliul de comenzi al Renault Group în Europa, aflat deja la un nivel record la sfârşitul anului 2021, continuă să crească şi a ajuns la echivalentul a 3,9 luni de vânzări la 31 martie 2022”, spune compania.

Modelul Spring înregistrează 20.500 de comenzi în primul trimestru, iar Jogger se anunţă deja ca un nou succes al mărcii Dacia cu un carnet de comenzi consistent (36.500 de comenzi înregistrate în 4 luni, cu un mix de 70% pentru versiunile superioare).

Megane E-TECH Electric afişează deja peste 10.000 de comenzi în două luni, din care 70% pe versiunile superioare. Primele livrări ale modelului Megane E-TECH Electric vor avea loc în luna mai în Franţa şi în iunie pe principalele pieţe europene.

„Crearea de valoare se află în centrul strategiei Renault Group şi se reflectă în activitatea din primul trimestru 2022. Vânzările noastre pe canalele cele mai rentabile continuă să progreseze, iar politica proactivă în domeniul comercial derulată de la jumătatea anului 2020 se dovedeşte fructuoasă. În plus, gama de modele E-TECH este un succes confirmat. Portofoliul de comenzi, aflat la un nivel record, beneficiază de evoluţia gamei de vehicule care devine tot mai competitivă. Într-un context perturbat de conflictul din Ucraina, de criza semiconductorilor şi de inflaţie, Renault Group îşi continuă redresarea şi îşi accelerează aplicarea strategiei”, a declarat Thierry Pieton, Director financiar al Renault Group

În trimestrul I 2022, cifra de afaceri a Renault Group se ridică la 9,7 miliarde de euro, în scădere cu 2,7% faţă de perioada similară a anului trecut. Calculată la curs de schimb şi perimetru constant, scăderea este de 0,7%, se arată în comunicat.

Cifra de afaceri a Avtovaz şi a Renault Rusia este de 0,9 miliarde de euro, în scădere cu 15,7% faţă de perioada similară a anului trecut, activitatea fiind puternic impactată începând din 24 februarie de conflictul din Ucraina.

Contribuţia Avtovaz se ridică la 527 milioane de euro, în scădere cu 23,1%. Cifra de afaceri a Renault Rusia se ridică la 367 milioane de euro, în scădere cu doar 2,1%, ca urmare a operaţiunilor de eliminare a stocurilor şi a creşterii preţurilor.

Exceptând activităţile Avtovaz şi Renault Rusia, cifra de afaceri a Renault Group se ridică la 8,9 miliarde de euro, în scădere cu 1,1%, iar cifra de afaceri a activităţii Automobile se ridică la 8,1 miliarde euro, în scădere cu 1%.

La 31 martie 2022, stocul total (incluzând cel al reţelei de dealeri independenţi) se cifra la 336.000 vehicule (echivalentul a 63 de zile de vânzări), faţă de 487.000 de vehicule la sfârşitul lunii martie 2021 şi se situa la nivel constant faţă de cel înregistrat la 31 decembrie 2021.

În privinţa perspectivelor şi strategiei, pe 23 martie 2022, Renault Group a anunţat: suspendarea activităţilor uzinei Renault din Moscova şi evaluarea opţiunilor posibile referitoare la participarea sa la societatea Avtovaz, acţionând de o manieră responsabilă faţă de cei 45.000 de salariaţi ai săi din Rusia; actualizarea perspectivelor financiare pentru anul 2022, ca urmare a acestor decizii, după cum urmează: o marjă operaţională a Renault Group de ordinul a 3%, un free cash-flow operaţional al activităţii Automobile pozitiv.

Criza de semiconductori continuă să afecteze puternic piaţa auto. Renault Group confirmă că în 2022 va pierde din acest motiv o producţie de 300.000 de vehicule, în principal în primul semestru.

Într-un context marcat de inflaţia puternică a costurilor, Renault Group continuă politica sa comercială axată pe valoare şi continuă programele de reducere a costurilor pentru creşterea competitivităţii, se mai arată în comunicat.

Renault Group va prezenta, în cadrul evenimentului Capital Market Day din toamna anului 2022, noile sale obiective financiare şi strategia sa care îl va poziţiona ca un actor de referinţă al domeniului auto, competitiv, tehnologic şi responsabil. (Sursa: Agerpres)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...