
Vânzările Tesla în Germania au scăzut cu 76% în februarie, o reacție la interferențele lui Elon Musk în alegerile federale
Înmatriculările de vehicule electrice (EV) Tesla în Germania au scăzut şi luna trecută, consumatorii respingând interferenţele lui Elon Musk în alegerile federale din 23 februarie, transmit agențiile de știri Reuters şi Bloomberg, citate de Agerpres.
Conform datelor publicate miercuri de Autoritatea Federală de Transport Rutier din Germania (KBA), vânzările Tesla au scăzut cu 76% în februarie, la 1.429 unităţi, într-o lună în care vânzările totale de vehicule electrice au urcat cu 31%, la 35.949 unităţi. În ianuarie, Tesla înregistrase un recul al vânzărilor de 60%.
În primele două luni din 2025, înmatriculările Tesla în Germania şi Franţa – cele mai mari pieţe EV din Uniunea Europeană – au scăzut cu 71% şi, respectiv 44%.
Acesta date se adaugă indiciilor că activităţile politice ale lui Elon Musk afectează Tesla pe marile pieţe EV. Musk şi-a manifestat susţinerea faţă de partidul de extremă dreapta Alternativa pentru Germania (AfD), poziţie considerată de politicienii germani pro-europeni drept o ingerinţă electorală.
Şi vânzările Tesla în ţările din Scandinavia au scăzut, erodând cota sa de piaţă în Europa, în condiţiile în care producătorul de vehicule electrice (EV) se confruntă cu un test de loialitate din partea clienţilor faţă de brand, în contextul atribuţiilor directorului general Elon Musk în administraţia preşedintelui Donald Trump.
În 2023 şi în 2024, livrările Tesla au crescut semnificativ în Norvegia, Suedia şi Danemarca, dar anul acesta au fost sub cele ale rivalelor, cum ar fi Volkswagen şi Toyota, conform datelor data publicate luni.
Luna trecută, au fost înmatriculate pe piaţa suedeză 613 noi Tesla, un declin anual de 42%, în timp ce înmatriculările au scăzut cu 48% atât în Norvegia cât şi Danemarca, la 917 unităţi şi, respectiv, 509 unităţi, în pofida creşterii cererii pentru automobile în cele trei ţări.
În Norvegia, unde aproape toate maşinile noi sunt complet electrice, ponderea totală a vânzărilor de maşini Tesla a scăzut la 8,8% în primele două luni din acest an, după ce în 2024 era lider de piaţă, cu 18,9%, iar în 2023 cu 20%.
De asemenea, evoluţia Tesla este afectată de îmbătrânirea gamei de vehicule, compania confruntându-se cu un test în următoarele luni, în condiţiile în care pregăteşte în Europa lansarea unei versiuni modernizate a SUV-ului Model Y, cea mai bine vândută maşină în regiunea scandinavă în ultimii doi ani.
În Europa, livrările Tesla au înregistrat un declin de 45% în ianuarie, un contrast semnificativ faţă de avansul de 37% al înmatriculărilor totale de vehicule electrice.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2025 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
2 comentarii