G4Media.ro

Vasile Dîncu, după întâlnirea cu ministrul francez al Forțelor Armate: Sunt convins…

Sursa foto; Naval Technology

Vasile Dîncu, după întâlnirea cu ministrul francez al Forțelor Armate: Sunt convins că vom găsi o soluție rapidă pentru proiectul achiziției de corvete / Grupul francez Naval Group a fost declarat câștigătorul licitației în 2019

Ministrul Apărării Naționale, Vasile Dîncu, a declarat, joi, după întâlnirea cu ministrul francez al Forțelor Armate, Florence Parly, că este convins că va fi găsită „o soluție rapidă” pentru proiectul achiziției de corvete.

„Am discutat și despre proiectele noastre de înzestrare. Sunt convins că vom reuși să depășim un proiect pe care acum îl avem la final și mai avem doar câteva clauze. Sunt convins că vom găsi o soluție rapidă pentru ca acest proiect al achiziției de corvete să poată merge mai departe. Credem că dialogul va fi și aici întărit între părțile contractante pentru a găsi o soluție rapidă, având în vedere și contextul urgenței geostrategice, a urgenței de înzestrare, cât și a nevoii de a continua parteneriatul nostru strategic la un nivel cât mai înalt intensificat”, a afirmat Vasile Dîncu în declarația de presă susținută alături de Florence Parly.

Ministrul francez a precizat că industria Franței este angajată în întregime pentru a ajuta forțele armate române în procesul de modernizare.

„Franța și industria sa sunt în întregime angajate pentru a ajuta forțele armate române să depășească o nouă etapă în procesul de modernizare, în special în problema corvetelor”, a afirmat Florence Parly.

Context

În septembrie 2021, Ministerul Apărării Naționale își exprima, într-un răspuns transmis redacției G4Media.ro, „în mod ferm disponibilitatea de semnare” a acordului-cadru pentru cele patru corvete Gowind 2500 cu compania franceză Naval Group, implicată recent în criza submarinelor. Totuși, semnarea acordului-cadru trenează de mai bine de un an de la soluționarea unui litigiu în instanță cu compania rivală Damen, care a pierdut licitația.

Grupul francez Naval Group a fost declarat câștigător în iulie 2019 al licitației demarate de statul român pentru construirea a patru corvete Gowind 2500.

În iulie 2020, Curtea de Apel București a respins definitiv solicitarea companiei olandeze Damen, aflată în competiție cu Naval Group, care a intentat proces Ministerului Apărării Naționale prin care cerea anularea procedurii de atribuire a contractului de 1,6 miliarde euro pentru achiziția celor patru corvete militare.

În cursa pentru licitație, francezii i-au devansat pe olandezii de la Damen, care urmau să lucreze pe șantierul lor de la Galați, și pe italienii de la Fincantieri, care urmau să colaboreze cu șantierul naval Tulcea.

După ce a semnat în aprilie 2018 un parteneriat cu Șantierul Naval din Constanța, pentru a putea construi corvetele acolo, Naval Group s-a înscris în cursa pentru contractul în care Ministerul Apărării Naționale a pus la bătaie 1,6 miliarde de euro, cu modelul de corvetă Gowind 2500.

Contractul pentru cele patru corvete noi includea în forma inițială și modernizarea celor două fregate aflate deja în dotarea forțelor navale. Printre statele cărora Naval Group a mai vândut modelul de corvetă Gowind 2500 se numără Emiratele Arabe Unite, Egipt și Malaysia.

Licitația corvetelor a fost blocată încă din ianuarie 2019, după ce secretarul de stat pentru Armamente, proaspăt demis de premierul Viorica Dăncilă în luna iunie, a sesizat Parchetul Militar cu privire la suspiciuni că procedura s-ar fi realizat în mod ilegal.

Guvernul tehnocrat condus de Dacian Cioloș anunțase inițial în 2016 că atribuie contractul direct olandezilor de la Damen pentru suma de 1,6 miliarde euro, urmând ca Damen să construiască navele la șantierul din Galați. După ce PSD a venit la putere, procedura a fost sistată, considerând că procedura nu a fost respectată, fiind nevoie de aprobarea Parlamentului pentru o achiziție cu o valoare atât de mare.

Sursa foto; Naval Technology

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

14 comentarii

  1. Alea erau submarine dar ma rog… ador cand lumea comenteaza doar ca sa se bage in seama

  2. Auzisem ca in primul/second razboi mondial romania cumparase niste multe motoare de avioane englezesti iar noi nu aveam avioane

  3. Mai sunt si comentariile care nu apar.
    Astia inofensivii au utilitatea lor.

  4. Asa este, nu mai reusim noi, romanii, sa ne vindem fregatele, submarinele, distrugatoarele, cuirasatele, port-elicopterele, avioanele, dronele, etc. In schimb, reusim perfect sa ne vindem „forta de munca”, cea cere ne a adus in top 3, la numarul de hotii si fardelegi.

  5. Deci frantujii au adus de ochii soacrei niste trupe si elicoptere la noi (chipurile sa ne apere de rusi), iar acum vin sa-si vanda „marfa” profitand de criza cu Rusia. Acum este momentul ca Franta sa-si vanda gloantele si barcutele cu care face Macron baie in fiecare seara.

    • Varianta Naval Group e ceva mai bine, daca comparam cu eventuala achizitie a unor cazane second hand americane, vopsite la Mangalia de Damen. Un alt avantaj e asocierea cu Santierul Naval Constanta. Dar nu vorbim de cat % e offset?….Era un ministru al economiei progresist, mare specialist, care nici nu a aflat ca Oficiul Offset era in curte la el. Urla ca reformeaza industria de aparare, concediind un amarat, dar contracte din inzestrarea armatei canci. Domnul Macron tot pentru detaliile astea o fi venit? Naval group nu contribuie la campania electorala pe gratis?.., mai ales dupa teapa luata cu achizitia de corvete din Australia

    • SNC e o epavă de șantier, din start afacerea era sortită eșecului.
      Treaba cu facem la noi sa dam de lucru la industria noastră e ca o picătură de apă într-un ocean, doar ceva tabla pt corp mai facem, restul e importat. Doar 10% din valoarea navei se duce în țară. La cum lucrează constanta s-ar putea sa intre in faliment si statul sa ramana cu navele neterminate.

  6. Când doamne ferește am produs noi ceea ce spui tu mai sus…
    Înțeleg să fii patriot , dar o cam dam in filme cu Chuck Norris

  7. Singurul aliat de incredere si cel mai important pt Ro este USA.
    Europenii ne vand cu prima ocazie la rusi sau chinezi si nu ar fi pt prima oara.

    • Cand au „vandut” europenii, Romania? Ai cumva vreun exemplu?
      De afirmat, este extrem de usor. Diferenta intre A3 si G4Media, este ca pe acest site, contributorii au cunostinte despre economie, istorie, etc.

  8. Tot un psdist, Dragnea, a facut praf si prima incercare de a ne dota cu corvete. Acum le-am fi avut, daca nu se baga infr(a)ctorul de Dragnea. Alt psdist va bloca lucrurile si de data asta…

  9. Intr- o tara Normala , parlamentul aproba si distribuie bugetele ministerelor. Dupa care , ministerele sunt responsabile si lasate in pace de politic.
    Nu si in tara Anormalului , cand dupa ce anagramatii corupti , multi dintre ei , consultandu-se cu Ambasada rusa din Bucuresti , intra paste MApN si datorita legii acesteia TOXICE de 100 mil euro limita , anuleaza contracte , licitatii , primesc Mita , se joaca cu Apararea Romaniei
    Santierul naval din Constanta nu a construit acolo nici macar o salupa militara. Acest Santee nu are utilaje necesare , nu are experienta si nu are personal calificat , ptr a construi corvete.

    Pe de alta parte , Damen , Galati , pana astazi, a predat la cheie , cca 30 de nave militare, inclusiv corvete , catre clienti din 17 tari. Nu au fost sesizari sau probleme. Totul in pret si la timp.

    Dintre cele doua optiuni , care companii acorda politicienii mituiti si votati de patriotism electorat mioritic ?

    TARA ANORMALULUI !!!!!
    Vor construi c ur vele franceze corvete la Constanta , tot atunci cand Romania va cunpara avioane militare noi.
    Sau , daca vreti, cand Romania va asambla camioane IVECO si IFV PIRANA in Romania

    Vai de capul vostru de incompetenti corupti si inapoiati.