G4Media.ro

Veche de aproape un secol, această „capodoperă de cafenea” din Tokyo descurajează…

Sursa foto: The Vinyl Factory

Veche de aproape un secol, această „capodoperă de cafenea” din Tokyo descurajează socializarea și interzice telefoanele mobile

Intrând în Lion Cafe, în cartierul Shibuya din Tokyo, primul lucru pe care îl observi sunt scaunele. Toate scaunele sunt orientate într-o singură direcție, spre două difuzoare gigantice de pe perete, vedetele acestei instituții vechi de 98 de ani, scrie CNN

Este una dintre puținele meikyoku kissa, sau capodopere de cafenele, care au mai rămas în oraș.

„Meikyoku kissa este un loc în care se ascultă muzică clasică, unde clienții pot asculta muzică, pot bea o băutură și se pot relaxa”, spune Naoya Yamadera, actualul manager al Lion Cafe.

Tatăl său, Yanosuke Yamadera, a construit localul original în 1926. Acesta a ars în timpul raidurilor aeriene din timpul celui de-al Doilea Război Mondial și a fost reconstruit și extins în anii 1950, decorul fiind inspirat de stilul baroc european original.

Dincolo de fațada cu pereți de piatră, interiorul cafenelei este slab luminat, cu lemn închis și reliefuri sculptate.

Spre deosebire de majoritatea cafenelelor, socializarea aici este descurajată. Este interzis să vorbiți la telefoanele mobile.

Când i s-a cerut să explice de ce toate scaunele sunt orientate într-o singură direcție, Yamadera a spus că acest lucru le permite să ofere o experiență de concert mai realistă, ca și cum ar fi vorba de „o orchestră adevărată”.

„A fost conceput pentru a te cufunda în imaginea de a asculta un spectacol de orchestră”, spune el.

Sistemul de sunet a fost făcut la comandă pentru acest spațiu în 1950, fiind încorporat în peretele înalt de două etaje din fața cafenelei. Șiruri de discuri de vinil și CD-uri umplu rafturile și rafturile de sub difuzoare – au mai mult de 5.000 de fiecare în total, potrivit lui Yamadera.

Clienții pot solicita anumite piese clasice din colecția magazinului – cu excepția cazului în care se află în mijlocul unui playlist stabilit.

Apare o nouă bază de fani

Yamadera spune că și-a petrecut cea mai mare parte a copilăriei în cafenea.

S-a alăturat personalului când era în școala generală, începând ca spălător de vase.

De-a lungul anilor, cafeneaua s-a schimbat foarte puțin, ceea ce, în opinia lui Yamadera, reprezintă cel mai mare farmec al acesteia.

„La început, echipamentul muzical era scump. O făceam într-o perioadă în care nu existau astfel de bunuri electrice”, spune proprietarul. „A fost o perioadă în care cafeneaua funcționa cu un fonograf manual (cu acționare manuală), care era scump chiar și în trecut, așa că doar un procent mic de oameni puteau cumpăra unul individual.”

Acest lucru a permis Lion Cafe să atragă clienții pentru a experimenta ceea ce era o formă rară de divertisment la acea vreme.

„A asculta muzică era ultima tendință, ca și moda”, spune Yamadera.

„Pentru vechii clienți care au fost în Tokyo ca studenți și apoi au plecat la țară, se întorc aici pentru prima dată după 30, 40 sau 50 de ani. Magazinul rămâne neschimbat după o perioadă atât de lungă de timp. Clienții pleacă cu un sentiment plăcut și asta este ceea ce este bun la această cafenea.”

El spune că unii dintre cei mai vechi clienți ai lor vizitează cafeneaua de peste șase decenii.

„(Unul dintre clienții noștri) are acum aproximativ 70 de ani, a început să vină când era elev de liceu în anul trei”, spune managerul în vârstă de 62 de ani.

În ultimii ani, cafeneaua unică a devenit din ce în ce mai populară și a atras și atenția internațională.

„Sunt destul de mulți nou-veniți. Mulți oameni nu sunt familiarizați cu muzica clasică, așa că aș vrea ca ei să se obișnuiască cu ea în locuri ca acesta”, spune Yamadara.

„Unii dintre clienții noștri vin de departe, din America și Europa. De asemenea, unii vin din toată Japonia. Ei se uită în ghiduri și văd acest loc ca pe o destinație, așa că aș vrea să le prezint cafeneaua acestor oameni.”

După ce a lucrat și a fost DJ la cafeneaua clasică timp de zeci de ani, Yamadera spune că nu are o singură piesă clasică preferată, dar există câteva piese care se remarcă.

„Cred că îmi plac cele mai cunoscute melodii. Pe 30 și 31 decembrie, corul Simfoniei nr. 9 de Beethoven va fi interpretat pentru un concert programat. Acesta este cel mai memorabil pentru mine”, spune Yamadera.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...