Vehiculele electrice reduc într-adevăr emisiile de CO2, potrivit unui studiu american
Utilizarea în plină expansiune a vehiculelor electrice în anumite zone din California reduce cantitatea de CO2 emisă în zonele respective, potrivit unui nou studiu publicat joi, transmite agenția AFP, citată de boursorama.com.
Noile date reprezintă un argument puternic pentru autoritățile din cel mai populat stat american, care doresc să generalizeze utilizarea mijloacelor de transport electrice pentru a ajunge la emisii „zero” de CO2 până în 2045.
Grație unei rețele de senzori instalate începând din 2012 în jurul golfului San Francisco (unde mașinile electrice sunt acum ceva obișnuit), oamenii de știință de la prestigioasa Universitate California din Berkeley au observat o scădere constantă a nivelului de dioxid de carbon (CO2) emis în fiecare an.
„Demonstrăm, prin măsurători atmosferice, că adoptarea vehiculelor electrice funcționează, că are efectul dorit asupra emisiilor de CO2”, a declarat autorul principal al studiului, Ronald Cohen.
Dioxidul de carbon este principalul gaz cu efect de seră și unul dintre principalii factori care contribuie la schimbările climatice.
Mai mult de două treimi din emisiile de CO2 provin din zonele urbane, dar există puține informații detaliate despre aceste emisii pentru a-i ajuta pe politicieni în luarea deciziilor.
Împreună cu echipa sa, Ronald Cohen a înregistrat o scădere anuală de 1,8% a emisiilor de CO2 pe o perioadă de cinci ani.
Comparând aceste date cu datele de înmatriculare a vehiculelor din regiunea San Francisco, unde aproape unul din 20 de vehicule este electric sau hibrid, cercetătorii au putut concluziona că electrificarea are un impact măsurabil.
„Ambiția statului California este de a fi net zero până în 2045, iar acest lucru presupune o scădere (a emisiilor) de puțin peste 3,5% pe an în următorii 20 ani”, a declarat Ronald Cohen pentru AFP.
Planul ambițios al Californiei de a atinge „zero emisii nete” – în care emisiile de CO2 sunt reduse foarte mult, iar emisiile rămase sunt compensate – o plasează în fața restului țării și a planului său general de a atinge această etapă până în 2050.
Statul din vestul SUA are unele dintre cele mai stricte reglementări de mediu din SUA, inclusiv un plan de interzicere a vânzării tuturor mașinilor noi cu motoare cu combustie până în 2035.
Ronald Cohen, care intenționează să instaleze o rețea de senzori nu numai în Los Angeles, ci și în Glasgow, Scoția, și în Providence, pe coasta de est a SUA, recunoaște că adoptarea rapidă a vehiculelor electrice în regiunea San Francisco face din aceasta un studiu de caz atipic.
„Dar arată că este posibil”, spune el.
„Arată atât faptul că putem face măsurători care să ne permită să evaluăm impactul politicilor publice ale orașelor, cât și măsura în care aceste politici determină schimbări măsurabile.”
Aproximativ 45% din electricitatea consumată în California în 2022 provenea din combustibili fosili, potrivit autorităților, o pondere care este în scădere în fața creșterii energiei regenerabile.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank