G4Media.ro

Veneţia va testa din luna aprilie o taxă de intrare zilnică şi…

Sursa foto: Unsplash / Henrique Ferreira

Veneţia va testa din luna aprilie o taxă de intrare zilnică şi un plafon pentru accesul vizitatorilor pe faimoasele sale canale

Veneţia va începe să testeze o taxă de intrare zilnică şi un plafon pentru accesul vizitatorilor pe faimoasele sale canale începând din aprilie 2024 în cadrul unui program despre care primarul oraşului italian a spus că reprezintă prima schemă de acest tip care va fi implementată la nivel mondial, informează Reuters, citată de Agerpres.

Decizia are scopul de a gestiona fluxul de turişti în timpul vacanţelor de primăvară şi al unora dintre weekendurile de vară, când numărul vizitatorilor atinge cel mai ridicate niveluri, au declarat autorităţile locale într-o conferinţă de presă organizată joi.

„Este pentru prima dată în lume când se va face aşa ceva, un oraş întreg va putea fi rezervat”, a declarat primarul Luigi Brugnaro.

Restricţiile se vor aplica între orele locale 08:30 şi 16:00, iniţial pentru un total de 29 de zile şi vor acoperi majoritatea weekendurilor cuprinse între 25 aprilie şi jumătatea lunii iulie de anul viitor.

Turiştii vor trebui să îşi facă o rezervare online pentru vizita lor şi să achite o taxă de 5 euro pentru a obţine codul QR care va fi verificat în puncte specifice de intrare în oraş şi care le asigură accesul în cartierele istorice ale Veneţiei.

Restricţiile nu se vor aplica insulelor mai mici din lagună, precum Murano, renumită pentru industria sa de fabricare a sticlei.

Potenţiale amenzi, cuprinse între 50 şi 310 euro, vor fi impuse celor care nu respectă noile dispoziţii.

Rezidenţii şi persoanele care s-au născut în Veneţia, precum şi elevii, muncitorii şi proprietarii de imobile în oraş vor fi exceptaţi de la plată şi de la obligativitatea de a-şi face o rezervare, a precizat consilierul local Michele Zuin.

Vizitatorii cu vârste sub 14 ani vor trebui să fie înregistraţi, dar accesul lor va fi gratuit.

Turismul de masă şi inundaţiile reprezintă de multă vreme o problemă pentru fragilul oraş-lagună italian, cunoscut pentru canalele şi siturile sale culturale.

„Vrem să măsurăm efectul acestui test, vrem să măsurăm efectele acestei capacităţi de rezervare”, a declarat Luigi Brugnaro, menţionând că experimentul va pierde bani într-o primă fază.

Se estimează că programul va avea costuri de 3 milioane de euro şi va aduce încasări de circa 700.000 de euro.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...