G4Media.ro

Veste bună pentru pietoni: încă un pas pentru ca mașinile parcate neregulamentar…

Veste bună pentru pietoni: încă un pas pentru ca mașinile parcate neregulamentar pe trotuare să poată fi ridicate

Comisia de Transporturi din Camera Deputaților a dat marți raport favorabil unei inițiative legislative care modifică Codul Rutier și le permite polițiștilor să ridice autoturismele parcate pe trotuare.

Proiectul prevede eliminarea a trei cuvinte din Codul Rutier. Astfel, din Articolul 64 (”Poliția rutieră poate dispune ridicarea vehiculelor staționate neregulamentar pe partea carosabilă”) dispare sintagma ”pe partea carosabilă”, care îi împiedica pe polițiști să ridice automobilele care erau parcate exclusiv pe trotuar.

”Interpretarea actuală e că pot fi ridicate doar mașinile care au minim o roată pe carosabil. Pe litera legii, așa e. Dar asta duce la situații anormale, cu mașini parcate cu totul pe trotuare care blochează accesul pietonilor, blochează intrarea în imobile sau accesul echipelor de intervenție. Vedem zilnic mame care nu își pot duce copiii în cărucioare pe trotuar din cauza mașinilor parcate neregulamentar sau persoane cu copii mici obligate să meargă pe carosabil, printre mașini”, a declarat Cătălin Drulă, inițiatorul proiectului, pentru G4Media.ro.

Proiectul, care a fost respins de Senat, așteaptă raport de la alte două comisii – Industrii și Juridică – după care trebuie să intre la votul final din plenul Camerei Deputaților.

G4Media.ro a scris în repetate rânduri despre trotuarele blocate din Capitală și marile orașe sufocate de mașini.

Foto: Mașini parcate neregulamentar pe trotuar și pe carosabil pe Calea Victorie (Sursa: G4Media.ro)

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

9 comentarii

  1. Totul ar fi bine, daca nu ar deschide larg poarta abuzurilor de ambele parti ale baricadei, si exemplul se poate vedea in fotografia care insoteste articolul. Cele 3 Loganuri albe sint masini ale Politiei (identificate ca atare in alt articol aici pe G4Media).

    Acestea au toate rotile pe carosabil. Si totusi, nu le-a ridicat nimeni si nici macar conducatorii respectivi nu au fost amendati (conform aceluiasi articol). Si atunci? Pobabil ca se va declansa mai degraba „vinatoarea” in cartierele dormitor, unde intr-adevar, nu ai unde sa arunci un ac, daramite sa parchezi o masina.

    • Sa fim seriosi. In prezent e ilegal sa parchezi masina pe carosabil si cu toate astea in Bucuresti sute de strazi au cel putin o banda blocata complet de masini parcate (ilegal), iar unele strazi au chiar cate 2 benzi complet blocate. Problema fundamentala e ca nici macar legea existenta nu este aplicata.

  2. tot Bucurestiul e asa! Prin zona semi-centrala, ambele trotuare sunt blocate, iar pietonii circula pe carasobail! Ce e simplu de facut (si inca in Bucuresti se face prea putin), sunt sensuri unice unde masinile pot parca si pe stanga si pe dreapta in totalitate pe carasobil lasand trotuarele goale.
    Vedeti alte capitale gen Budapesta, nu exista straduce in centru care sa nu fie sensuri unice! Dar pe roman nu-l duce capu’.

  3. Oricum initiativa este laudabila. Cu implementarea va fi mai greu, daca legea trece. Daca sunati in Bucuresti la Politia rutiera nu raspunde nimeni cu orele !
    Dar oricum va ajuta militia sa ridice macar masinile parcate foarte nesimtit.

  4. Cui ii pasa de pietoni! Bosshi nu merg pe jos nici la veceu. Si daca mergi pe jos esti automat sarac si nu meriti sa fi bagat in seama. Hai, va pupa taty!

  5. Daca iese asa sunt ceva speranțe.
    Daca nu rămânem cu trotuarele ocupate de cocalari sau de interlopi cu care nici miliția nu se pune.
    Doar sa se mai schimbe pe ici pe colo cate ceva.
    Adică sa se aplica Legea.

  6. Orice stavilă pusă opririi mașinilor la scara magazinelor face praf în numai două luni de zile și cel mai tare vad comercial, aruncând clientela în brațele mall-urilor, a căror primă grijă a fost asigurarea unor spații de parcare cât mai generoase, chiar și gratuit. Uitați-vă numai la ce a ajuns Bd.Magheru, artera fanion a Capitalei, după trăznaia interzicerii opririi!

  7. … dar despre trotoare de 15-20 m lățime, care ar putea fi folosite ca locuri de parcare, fara a incomoda circulația pietonilor, așa cum nu o încurcă de 40 de ani, de ce nu vorbește nimeni?
    Vedeți trotoarul „ring de dans” din bd Iuliu Maniu Nr 22, vizavi de
    Cora Lujerului și exprimati-va punctul de vedere; și intrebati-i pe cei 92 de proprietari de mașini din bloc ce drepturi au ca cetățeni ai Capitalei; ei unde trebuie să-și ducă mașină?

  8. Este corect faptul că trotuarele trebuie utilizate de pietoni, dar când ele au 15-20 m lățime, ar putea fi utilizate și ca locuri de parcare, in condițiile in care acestea sunt atât de rare. Trebuie doar că edilii noștri să aibă o minimă inteligență și bunăvoință, lucru greu de găsit la primarul sectorului 6; poate explica cuiva la ce îi folosește „ringul de dans” din bd. Iuliu Maniu Nr. 22 (vizavi de Cora Lujerului). In 40 de ani de când locuiesc in zona au avut loc și masini, și pietoni. Acum nu mai este loc, dar nici parcări nu sunt.