Viața după Ingenuity: Cum speră oamenii de știință să ajungă, din nou, pe cerul planetei Marte
În urma succesului înregistrat de elicopterul Ingenuity, oamenii de știință caută un viitor aerian pentru explorarea marțiană. A apărut un nou film video care prezintă modul în care un vehicul zburător robotizat, cu 18 elice, ar putea ajunge într-o zi pe Marte și ar putea începe să exploreze planeta de la înălțime, de pe cerul său roșu, conform Space.
MAGGIE, Mars Aerial and Ground Intelligent Explorer (Exploratorul inteligent aerian și terestru al planetei Marte), a fost selectat în ianuarie de către programul NASA Innovative Advanced Concepts (NIAC) pentru faza 1 de dezvoltare. Acest lucru înseamnă că echipa din spatele MAGGIE, care provine de la Jet Propulsion Laboratory, Purdue University și de la compania aerospațială nou înființată CoFlow Jet, va primi finanțare pentru a dezvolta în continuare tehnologia de ultimă oră necesară pentru a face din MAGGIE o posibilă realitate.
Noua animație prezintă lansarea lui MAGGIE pe o rachetă care îl va duce pe Marte în decurs de opt luni. Odată ajuns acolo, acesta coboară prin atmosfera marțiană subțire în timp ce este închis într-un scut termic protector, iar căderea sa este încetinită de o parașută. Scutul termic și parașuta sunt ulterior aruncate, iar o macara spațială retropropulsată de o rachetă, precum cele care au dus pe Marte roverele Curiosity și Perseverance, completează aterizarea. Odată ce MAGGIE a fost ridicat la suprafață de către macara, cele 18 elice ale sale intră în acțiune cu ajutorul energiei generate de panourile solare care se află pe fuselajul mare și înaripat al lui MAGGIE. Cârmele de pe aripi pot direcționa împingerea, permițând decolarea și aterizarea verticală (VTOL) – desigur, pe Marte nu există piste de aterizare sau piste pentru alergare.
Capacitățile lui MAGGIE sunt impresionante. De exemplu, acesta ar fi construit pentru a atinge Mach 0,25 cu o baterie complet încărcată. În atmosfera fragilă a planetei Marte, Mach 1, viteza sunetului, este mai lentă decât pe Pământ și a fost măsurată la 879,3 kilometri pe oră (546,4 mile pe oră) la nivelul solului. Prin urmare, Mach 0,25 la altitudinea de croazieră a MAGGIE de 1 kilometru (0,6 mile) reprezintă aproximativ 210 km/h (130 mph). Timpul petrecut de MAGGIE pe cerul marțian va fi limitat de panourile sale solare, care vor funcționa doar în timpul zilei și vor avea nevoie de timp pentru a se încărca dimineața, dar raza totală de acțiune a MAGGIE pe parcursul unui an marțian (687 de zile pământene) ar fi de 16.048 km (9.972 mile).
Ar putea atinge această viteză datorită, în parte, tehnologiei brevetate de CoFlow Jet, care prezintă o serie de compresoare de aer încorporate în aripa vehiculului, care aspiră cantități mici de aer din spatele aripii, apoi îl suflă în partea din față a acesteia. Acest mecanism acționează pentru a crește portanța și a reduce rezistența la înaintare. Jeturile CoFlow și elicele MAGGIE ar trebui să lucreze mai mult pe Marte decât pe Pământ din cauza atmosferei mai rarefiate, care este de doar 6,25 milibari la nivelul suprafeței, în comparație cu Pământul, care are o presiune de 1.013 milibari la nivelul mării. Situația se înrăutățește și mai mult iarna, când presiunea atmosferică scade cu 25%, deoarece dioxidul de carbon îngheață pe calotele polare.
Prin urmare, studiul din faza 1 va arăta modul în care MAGGIE ar putea funcționa cu succes în atmosfera subțire. MAGGIE va fi apoi nominalizat pentru a fi inclus în faza 2, în timpul căreia echipa ar putea primi o finanțare mai mare pentru a dezvolta în continuare conceptul și parametrii misiunii. Aceasta ar include obiectivele sale științifice, cum ar fi sondarea magnetismului lui Marte și a rămășițelor nterne, precum și studierea penelor anormale de metan care ar putea fi produsul biologiei. Desigur, MAGGIE ar oferi, de asemenea, priveliști uluitoare.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank