G4Media.ro

Vicepremierul Dan Barna, despre scandalul din CFR: Situația se poate repeta, trebuie…

sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Vicepremierul Dan Barna, despre scandalul din CFR: Situația se poate repeta, trebuie să avem un sistem de reacție la criză/ Nu ajută pe nimeni o isterie falsă. Nu poți să trimiți autocare cu elicopterul în câmp

Vicepremierul Dan Barna a declarat, vineri, că asftel de evenimente se vor repeta și că este important să avem un sistem de reacție la criză, făcând referire la accidentul feroviar de la Fetești și la trenurile care au stat în câmp mai mult ore, pe magistrala București-Constanța:

„Nu este nici prima nici ultima dată când datorită accidentelor sau fenomenelor meteo extraordinare se întâmplă un astfel de eveniment. Trebuie să avem un sistem de reacție la criză, să fie prevăzute persoanele care trebuie să intervină. Situația se poate repeta, asta e situația”, a declarat Barna.

Vicepremierul a devenit iritat la insistențele jurnaliștilor despre copiii care au așteptat în câmp mai multe ore, fără alimente și apă și despre copacii căzuți pe linii, dacă au existat sau nu:

„Nu ajută pe nimeni o isterie falsă. Să nu mai dăm informații greșite. Am siguranța că au fost mai mulți copaci pe acea cale ferată. Nelucrând la calea ferată, pe partea tehnică nu avem unde să ajungem. În realitatea e foarte frumos să se spună – să trimitem un autocar. Dacă ești pe câmp, la 2 noaptea, nu poți să trimiți autocare cu elicopterul”, a declarat Barna.

Acesta a spus că a discutat și cu premierul Cîțu despre șeful CFR Călători, spunând că subiectul este încheiat și fără a da mai multe detalii:

„Trebuie să evaluăm oamenii în funcție de activitățile lor și nu neapărat după o declarație. De trei luni de zile acest om a început să facă schimbări semnificative la CFR Călători. Suiectul este închis”, a spus Barna.

sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

21 comentarii

  1. Eu m-am hotarat sa nu ma mai isterizez ca sputnikara acilisa, haha:))) Il las doar pe Barbu, colegul, sau Erbicidatu, depinde cum se semneaza si ce nick mai fura. :))))))))))

    • e lesinate de caldura, e scump aerul conditionat, s-a imprumutat catzu 20 mld si a saracit.

    • a inchis barna subiectul. aveti grija, pluseristi, de ce nu va ascultati seful si comentati?! :))

    • Sa nu uite ca e nevoie si de rampa pentru persoanele cu dizabilitati ca erbicidu ca sa le dea jos din tren de unde le place sa faca scandal

  2. Criza e prezentă de mult și e nerezolvabilă. ‘Sistemul de reacție la criză’ e ieșirea USR de la această alianță toxică. În momentul de față suntem guvernați de curve, pești, analfabeți și UDMR. Nu mai țineți spatele acestor perdanți. Besedeul și-a permis să fure pentru că are în spate armata de pensionari care-l votează și-n somn. Lăbăralii n-au așa ceva și vor dispărea încet precum PNT-CD. Abia aștept să-l văd pe Aurelian Pavelescu președinte la PNL, cu promisiunea că o să-i ridice de la 2% la 3.5%.

    • vezi ca vine barna si te da afara din partid. n-ai auzit ca subiectul e INCHIS?! :))

    • Ba nu, usrplus să stea pe baricade și să lupte pentru programul de guvernare! Cu ce mă încălzește pe mine ca cetățean că usrplus își conservă procentele în opoziție in timp ce țara e condusă de incompetenți?

    • Te reclam: chiar crezi ca UDMR nu are curve? Da’ ce, ei e mai prejos?

    • Vezi că șeful de la CFR este numit de USR.

  3. Puie barna, este un inccompetent

  4. E vorba de planificare si management al riscului!
    Ce s-a întâmplat trebuia reperat demult ca un potențial risc.
    Riscul trebuia sa aibă inițiative (măsuri) care sa prevină apariția lui (e.g. verificau locomotivele si TENSIUNEA in linia de contact sa fie conforme cu “NSPM 107 Norme specifice de protectie a muncii pentru transporturi pe calea ferată” si normele ANRE).
    Asta reiese cand cercetezi si pui piesele impreuna intr-un sistem eficient, nici eu n-am studii/ calificări in transporturi.
    In cele peste o mie de articole din NSPM 107 sunt suficiente reguli si instrucțiuni pe care, dacă le-ar fi știut stimabilii, ar fi rezolvat problema mult mai rapid!
    Dacă riscul totuși s-a întâmplat, trebuiau sa aibă inițiative cu măsuri clare de restabilire a eficientei operaționale in maxim 2 ore, de asigurare continua a calității serviciului pentru pasageri (apa, mancare, temperatura ok, grupuri sanitare funcționale). Astea nu apar in norme dar sunt acțiuni de bun simt ce trebuia introduse in proceduri standard.
    Dacă directorul știa ca oamenii din subordine nu cunosc normele si procedurile, atunci trebuia sa-i sfătuiască sa aibă manualul printat cu ei mereu, in tren !!
    Totul by the book, sistematic. Deci vorbim de lipsa de profesionalism si lipsa de competente cheie, imi pare rău!

  5. Daca directorul ala era pus de PSD sau de PNL va dadeati foc in Piata Victoriei ca nu a fost demis. Asa: E băiat bun domle!!! Ce iti este si cu dubla asta măsură. USR =PNL=PSD=TOT AIA E

  6. Păi dacă nu au găsit o soluție modernă să trimită un medic, apă, mâncare etc, trebuiau să trimită o locomotivă cu aburi, mai sunt prin depouri…

  7. Chiar daca nu se pricep la managementul riscurilor macar sa nu mai inchirieze locomotivele de la transport pasageri la transport marfa… sau, macar, nu alea de rezerva !
    Se pare ca ministrul nu era minat de datorie la locul deraierii trenurilor ci vroia sa bage sub pres gunoiul cu folosirea locomotivelor din rezerva pentru cresterea bunastarii personale …

  8. Am vazut ratoiala lui Barna cu jurnalsitii!
    Halucinant!!!
    Asa vorbeste liderul USR PLUS, Vicepremierul Romaniei Dan Barna, asa se ratoieste el la jurnalisti, deranjat vezi Doamne de „isteria falsa” a OAMENILOR tinuti in camp zeci de ORE(!!), asa ne sfideaza el cand il intreaba reporterii pe subiectul care a scandalizat Romania intreaga!!!!
    „Trebuie să evaluăm oamenii în funcție de activitățile lor și nu neapărat după o declarație. De trei luni de zile acest om a început să facă schimbări semnificative la CFR Călători. Subiectul este INCHIS”, a spus Barna.
    C-asa vreau eu!
    „Subiectul este inchis”, „alta intrebare”, asa ne sfidau Dragnea si Ciordache si PSdeii lor, doar Dragnea si ai lui avea tupeul sa ne sfideze in asemenea hal!
    Dane, de data asta v-ati batut cuie multe in cosciugul USR, tine minte!
    Si tu si Drula veti plati scump sfidarea asta cu copilasii chinuiti de INCOMPETENTA voastra!
    Ati demonstrat in asemenea momente de dezastru ca Barna nu e deloc altfel decat Dragnea, ca USR PLUS nu e deloc altfel decat PNL sau PSD!
    Dupa aceste cuvinte, ma astept ca Zombilica sa-i transmita lui Barna: „Daca era din PNL, azi era acasa”!
    Rusine, sunteti aceeasi mizerie, ati demosntrat cu varf si indesat DUPA ce ati ajuns la osul de ros!
    NU ati facut si NU veti FACE nimic din povestile frumoase cu care v-ati aureolat cand erati in opozitie, doar povesti pe Facebook si aruncat vina pe UDMR si pe PNL!
    Sunteti aceeasi mizerie politica, precum cea de care vrem sa scapam de 31 de ANI, rusine!!!!
    Barna: daca cumva nu ati inteles, va reamintesc ca Dragnea si PSD au ajuns unde-au ajuns tocmai pentru SFIDAREA pe care timp de 3 ANI le-au aratat-o romanilor!!!
    Asa veti ajunge, tineti minte…si voi si PNL!

  9. ironic, hein mlle Morisette, acest domn Barna, cu elicopterul din povestea lui.
    creatibitate? puteau lansa imediat un concurs, în tren, cu tema găsiți o rezolvare simplă la problema noastră. sunt sigur că mai mulți copii, în ciuda orei, stress-ului, găseau mult mai repede soluții viabile.
    cum ar fi? punctul C în care s-a oprit locomotiva este între o gară A şi un mare oraş B. dacă pct cel mai apropiat, gara sau orasul A, nu dispunea de un depou CFR cu „sageti” atunci se evalua timpul necesar pentru variante. Venitul unor sageti din B sau mobilizarea de quad-uri, caruțe, țarani si cai din satele din jur. pana ajungeau din câmp in oraş cele cateva sute, nu o mie, de persoane m. între timp o mobilizare exemplara cu autocarele necesare preluării pasagerilor trenului defect. sa nu imi spuneti ca nu se gasesc autocare! pentru transport electoral se gasesc imediat si in numar suficient. that’s it all, folks!

  10. Dar măcar fiola la fiecare mecanic care intra în tură, ce zici?!

  11. Am cautat CVlui lui Vizante asta pentru care se fac de bacanie atata Drula si Barna!
    Deși postat pe siteul CFR Călători, CV-ul lui Ovidiu Vizante nu poate fi descărcat.(ciudat!)
    Potrivit unor surse, fiind din Brașov, Ovidiu Vizante este susținut de liderul USR PLUS Brașov, Allen Coliban, actualul primar, cât și de Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor. Contactat de presa azi, Allen Coliban, primarul Brașovului, nu a răspuns la telefon.
    Ce spune presa:
    „Șeful CFR Călători, Ovidiu Vizante, legături cu firme controlate de apropiați ai lui Liviu Dragnea.
    Detalii controversate despre cariera lui Ovidiu Vizante, șeful CFR Călători. Chiar înainte de a fi numit în funcție, acesta a lucrat la o firma care l-a avut printre acționari pe un apropiat al lui Liviu Dragnea, omul de afaceri Costel Comana, care s-a sinucis în timp ce era anchetat pentru corupție.
    Compania brașoveană Rail Force, cu obiect de activitate exclusiv închirierea materialului rulant, i-a avut printre acționari pe Costel Comana și pe Iorgu Ganea, potrivit Club Feroviar.
    Ovidiu Vizante a ocupat și poziția de director general al Rail Cargo Carrier România, parte a OBB Austria, până în februarie 2021, cînd a fost numit director general al Rail Force Brașov.
    Actualul director a preluat șefia CFR Călători pe data de 20 aprilie, fiind prezentat drept un profesionist cu experiență vastă în logistică și operațiuni feroviare.”
    Pe de altă parte, liderul de sindicat Rodrigo Maxim, de la Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari, l-a acuzat pe directorul general al CFR că ar acționa împotriva intereselor companiei.
    „Închiriază altora locomotive și noi nu avem să punem la trenuri decât locomotive vechi, defecte și insuficiente. (…) Cum de închiriază locomotive către operatorii privați și noi nu avem suficiente locomotive la trenuri. Că le închiriază pe cele mai bune iar cele vechi rămân defecte în parcuri”, a declarat Maxim, în direct la Realitatea Plus.
    Sustinut vehement de USR PLUS, seful CFR Calatori Ovidiu Vizante a rămas în funcție. Nimeni nu-l mișcă din cauza algoritmului politic.
    În Japonia, dacă se întâmpla așa ceva, directorul și-ar fi făcut seppuku. Ar fi urmarea logică după ce pentru o intârziere de 3 minute pe an, in Septembrie 2020 șeful căilor ferate nipone și-a dat demisia.

  12. Dar poti sa elimini din CFR scursurile sociale ce nu justifica salariul . De exemplu casierii din miile de statii CFR . Biletele pot fi emise in tren la pretul normal .
    Reducerile pentru pensionari si elevi / studenti trebuie eliminate .