Vicepremierul Raluca Turcan: Rezultatele PISA arată cel mai clar nevoia de a pune în practică proiectul ”România Educată”. Solicit tuturor partidelor, în special USR, să susțină proiectul președintelui Iohannis / Apel la USR să nu vină cu „măsuri heirupiste”
UPDATE: Vicepremierul Raluca Turcan a declarat, marți, la Europa FM, că rezultatele PISA 2018 sunt o radiografie utilă pentru sistemul de educație românesc, care este „într-o situație dramatică” și a precizat că sunt necesare măsuri urgente pentru a stabiliza sistemul, dar și măsuri de fond. Raluca Turcan a făcut apel la USR să nu vină cu „măsuri heirupiste” și a susținut că este momentul ca oamenii responsabili să se unească în jurul proiectului „România educată” al președintelui Klaus Iohannis.
„Rezultatele PISA sunt o radiografie utilă pentru sistemul de educație românesc și n-are rost să ne ascundem după deget. Sistemul de educație este într-o situație dramatică și această situație a fost adâncită an de an”, a spus Turcan.
Ea a precizat că Legea educației „a fost măcelărită” prin zeci de OUG, iar în 5 ani s-au succedat 10 miniștri ai educației.
„Pentru a ajunge ca la următoarea evaluare rezultatele să fie mai bune, avem nevoie să venim cu câteva măsuri care să stabileze sistemul de educație, lăsat într-un cutremur intern foarte profund. (…) După rezolvarea acestor probleme stringente, vine momentul ca oamenii responsabili să se unească în jurul unui proiect care deja a găsit un larg sprijin social, România educată, inițiat ”, a mai declarat Raluca Turcan.
Turcan a făcut un apel la USR să nu vină cu „măsuri heirupiste”.
„Fac un apel la USR, partid preocupat de educație, către parlamentari ai altor partide care vorbesc despre educație, să nu vină cu măsuri heirupiste și care captează emoția publică atunci când apar astfel de evaluări triste, ci să facă un efort, să vină alături de proiectul «România educată», ca bază pentru măsuri de fond pentru sistemul de educație românesc”, a spus vicepremierul.
Raluca Turcan a precizat că nu există o legătură între ceea ce se predă la școală, calificarea profesorilor și sistemul de evaluare. În plus, partea de finanțare, de infrastructură, de investiții în educație „a fost gândită tot timpul dezlânat”.
Vicepremierul a precizat că de multe ori Ministerul Educației a spus că nu sunt bani, dar nu s-a uitat la Ministerul Dezvoltării sau Ministerul Fondurilor Europene care pot finanța proiecte pentru educație.
„Să punem bazele unor măsuri de fond în sistemul de educație, care vor produce rezultate în timp și în momentul de față să ne concentrăm pe câteva măsuri urgente care pot să dea stabilitate”, a mai spus Raluca Turcan despre ce trebuie făcut în prezent.
Știrea inițială: Vicepremierul Raluca Turcan a reacționat marți la rezultatele dezastruoase obținute de România la testele PISA declarând că acestea arată nevoia de a pune în practică proiectul ”România Educată” al președintelui Klaus Iohannis și solicitând partidelor, în special USR, să susțină demersul șefului statului.
”Rezultatele PISA arată cel mai clar nevoia de a pune în practică proiectul ROMÂNIA EDUCATĂ. Solicit tuturor partidelor care declară că educația este pe primul loc, în special USR, dar și parlamentarilor altor formațiuni politice, să susțină proiectul Președintelui Klaus Iohannis – ROMÂNIA EDUCATĂ! Dacă nu vom implementa cât mai repede Proiectul ROMÂNIA EDUCATĂ, rezultatele se pot chiar înrăutăți la următoarea evaluare! Avem obligația să asigurăm fiecărui copil șansa la o educație de calitate în România!”, a scris Raluca Turcan pe Facebook.
”Am ajuns în această situație fix pentru că s-au făcut schimbări după ureche, heirupiste, generate doar în momente de rezultate dramatice la evaluări. Avem obligația să nu acționăm ca PSD care se raportează la educatie doar electoral. Am avut 10 miniștri ai educației în 5 ani, 64 de ordonanțe generate de urgențe, fără a evalua efectele și fără a gândi ce se întâmplă în timp”, a mai precizat ea.
România are cele mai slabe rezultate din ultimii 9 ani la testele PISA 2018. Scorul obținut a este în scădere față de ultimele două testări la care România a participat (2012 și 2015) la toate cele trei domenii testate: citire, matematică și științe, potrivit rezultatelor PISA 2018 publicate de către directoratul pentru Educație al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD). Procentul de analfabetism funcțional este de 41%, în creștere față de 2015. Rezultatele PISA arată performanța sistemului de învățământ.
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Citește integral: Rezultate PISA 2018: România obține cel mai slab punctaj din ultimii 9 ani, cea mai mare cădere fiind la Matematică. Analfabetismul funcțional, la apogeu
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
18 comentarii