G4Media.ro

Victorie pentru transportatori: șoferii de TIR care vin din zonele ”roșii” sau…

Sursa foto: Inquam Photos / Tudor Costache

Victorie pentru transportatori: șoferii de TIR care vin din zonele ”roșii” sau galbene nu intră automat în izolare sau carantină dacă nu au simptome de coronavirus

Ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, a anunțat marți seară într-o conferință de presă că a decis că șoferii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 3,5 tone care sosesc din „zone roșii” sau „zone galbene” ori au tranzitat aceste zone, nu se supun măsurilor de carantină sau izolare, dacă la prezentarea în punctul de trecere a frontierei nu manifestă simptomatologie asociată infecției cu coronavirusul SARS-CoV-2.
De asemenea, Vela a anunțat că șoferii acestor autovehiculelor de marfă au obligația ca, în punctul de trecere a frontierei, să aibă asupra lor și să poarte mijloace individuale de protecție, precum dezinfectant, mănuși, mască pentru față și să prezinte documente care atestă traseul de deplasare până la destinație.
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) ceruse Guvernului în 12 martie să elimine imediat măsura de punere în autoizolare 14 zile a șoferilor români de camioane care fac transport internațional spre România.

”Menținerea acestei măsuri va bloca economia României, cu efect imediat în următoarea săptămână și cu consecințe catastrofale generate de lipsa mărfurilor, dar și de închiderea unităților de producție și reducerea considerabilă a comerțului, ceea ce va produce mai multe victime în timp foarte scurt comparativ cu noul coronavirus în următoarele 90 de zile”, arată UNTRR în comunicat citat.

Uniunea transportatorilor susține că Italia nu interzice accesul camioanelor și nu a oprit producția și comerțul.

Italia este al doilea partener comercial al României, după Germania, se transportă rutier 2 milioane de tone anual, ceea ce înseamnă 277 camioane pe zi. Se pot realiza monitorizări – verificare temperatură și simptome, completare formulare (atenție – pe formular nu se specifică meseria persoanei) și în cazul în care există suspiciuni serioase șoferul să fie pus în izolare sau carantină. În Italia se procedează la astfel de verificări, dar transportul rutier de mărfuri nu este blocat, mai arată transportatorii.

Ei citează și criza accentuată de șoferi din România, cu un deficit de 45.000 de șoferi profesioniști pentru vehiculele de transport marfă și pentru vehiculele de transport persoane de peste 1+8 locuri.

Din estimările UNTRR, în cazul transportului rutier național de persoane – linii regulate – numărul de pasageri a scăzut cu 50%, iar pentru transportul de persoane ocazional scăderea este aproximativ 100%. În relația cu Italia, firmele de transport rutier românești de persoane au oprit total activitatea, iar în relațiile cu restul țărilor scăderea este nesemnificativă, volumul fiind comparabil cu perioada similară din anul trecut. În schimb, în cazul transportului rutier de persoane – curse ocazionale (alte relații decât Italia) scăderea este de aproximativ 100%.

Foto: Inquam Photos / Tudor Costache

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

5 comentarii

    • Nu, nu e stupid. Fara oamenii acestia nu ai avea nici ce manca si nici cu ce te sterge dupa ce ai mancat. Nu ai mai avea nimic, nici medicamente, nici dezinfectante, nici benzina, nici cu ce repara un robinet stricat, nimic, nimic! Oamenii astia sunt sangele economiei. Fara ei murim!
      Ce trebuie insa facut este sa fie stabilite anumite rute, iar pe aceste rute parcari in care ei opresc, li se pun langa masina lucrurile de care au nevoie, ei le iau si merg mai departe. Iar daca sunt bolnavi, sa poata raporta, merg intr-un loc stabilit, masina se dezinfecteaza si vine un alt sofer in timp ce ei sunt internati si tratati. Sa intelegem ca sunt la fel de importanti ca si personalul medical. Ei ne aduc produsele de care avem nevoie si tot ei contribuie la tinerea economiei pe picioare.

  1. Fara aprovizionare constanta, unitatile de productie nu vor mai avea materia prima pentru fabricatie si vor trimite oamenii in somaj, magazinele se vor goli de marfa in 2-3 zile si tu nu vei mai avea ce sa pui pe masa. Iar dupa 30 de zile de ”izolare si lupta cu virusul”, vom ajunge la anarhie sa ne dam in cap unul altuia pentru o coaja de paine.

    Asa ca da, liniile de aprovizionare trebuie sa ramane neatinse, iar soferii de camion sa circule liber si cu minime formalitati vamale, asta daca vrem sa trecem cu bine peste perioada asta.

  2. Buna seara !
    Deci sa inteleg ca din acel comunicat ca soferii profesionisti( camion tir 40 t ) care se intorc in tara din zonele afectate de coronavirus nu trebuie sa stea in izolare la domiciliu 14 ile ?
    Multumesc !

  3. Daca ma intorc dintr.o zona afectata,dar cu avionul,nu cu camionul,sunt scutit de carantina?