G4Media.ro

Vinieta Oxigen ar putea fi amânată a doua oară / Gabriela Firea:…

Vinieta Oxigen ar putea fi amânată a doua oară / Gabriela Firea: Voi anunța luni decizia

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a transmis vineri un mesaj video pe Facebook, în care a precizat că va anunţa luni decizia în privinţa vinietei Oxigen, programată să intre în vigoare la 1 martie, transmite Agerpres.

„Oxigen pentru Bucureşti este un proiect mai amplu, de aceea el va continua, dar în ceea ce priveşte concret vinieta Oxigen, în urma mesajelor dumneavoastră, decizia o anunţ luni”, a anunţat vineri Gabriela Firea în mesajul video.

Ea a spus că a decis să facă un referendum pe Facebook, având în vedere decizia „foarte sensibilă, foarte delicată” în privinţa vinietei Oxigen.

„Am iniţiat referendumul de pe Facebook în care vă consult în legătură cu vinieta Oxigen, pentru că de la 1 martie ar fi urmat să fie aplicate anumite amenzi pentru cei care intrau în zona din centrul Capitalei şi aveau autoturisme non euro, euro 1 şi euro 2 şi pentru toate acestea şi pentru euro 3 pentru cei care nu-şi procură vinieta Oxigen. (…) Acum, fiind vorba de o decizie foarte sensibilă, foarte delicată, chiar dacă eu am venit anul trecut şi am spus că este necesară această vinieta Oxigen pentru a elimina, pe cât posibil, din trafic acele maşini care poluează intens, aşa cum s-a întâmplat în toate marile capitale europene şi nu numai, şi în oraşele europene, valul de mesaje pe care le-am primit mă îndreptăţeşte să cred că am procedat corect, acum, când vin în faţa cetăţenilor cu întrebarea: Doriţi sau nu să se aplice vinieta Oxigen în Capitală”, a adăugat Firea.

Gabriela Firea a precizat că aşteaptă în continuare în weekend mesajele din partea cetăţenilor, menţionând că luni va anunţa un răspuns concret.

„Un număr record au interacţionat cu mine, peste 600.000 de vizualizări ale mesajului meu de aseară, într-un timp foarte scurt, peste 15.000 de mesaje am primit, dintre care 90 la sută sunt mesaje care îmi solicită să renunţăm la vinieta Oxigen. De asemenea, pe mail-ul oxigen@pmb.ro am primit până în acest moment 944 de email-uri dintre care 700 sunt împotrivă şi 300 sunt pentru. Continuăm să primim mesaje, le centralizăm şi luni voi organiza o conferinţă de presă şi vom anunţa concret ce decizie am luat. Este important pentru mine ce cred oamenii. (…)Voi anunţa concret cum anume se va aplica decizia pe care o vom lua: dacă se renunţă la taxă, cum se va implementa, dacă nu, ceea ce sincer vă spun, fără să anticipez, dar având în vedere mesajele, nu se renunţă, ce se va întâmpla”, a mai spus Firea.

Context: Consilierii generali ai Capitalei au adoptat în 24 octombrie proiectul conform căruia toate maşinile cu normă de poluare sub Euro 4 vor plăti vinieta „Oxigen” de acces şi circulaţie în Bucureşti, începând cu 1 ianuarie 2020. Ulterior, în decembrie anul trecut, Gabriela Firea a anunțat că va amâna intrarea în vigoare a taxei până la 1 martie 2020.

Potrivit unui amendament adoptat la propunerea primarului general, Gabriela Firea, vinieta va fi introdusă şi pentru maşinile cu normă de poluare Euro 4, de la 1 ianuarie 2021.

Potrivit unui amendament adoptat la propunerea ALDE, începând cu 1 ianuarie 2022 va fi interzis accesul în municipiul Bucureşti pentru autovehiculele cu norme de poluare non-Euro, Euro 1 şi Euro 2.

De asemenea, începând cu data de 1 ianuarie 2024, va fi interzis în Capitală accesul autovehiculelor cu normă de poluare Euro 3.

Tot la propunerea ALDE au fost exceptate de la restricţiile din hotărâre: autovehiculele din categoria L1E şi L5E, precum şi autovehiculele care funcţionează cu GNL, GNC şi GPL (doar autovehiculele cu normă de poluare Euro 3).

La propunerea primarului general al Capitalei, Gabriela Firea, a fost adoptat un amendament conform căruia vinieta Oxigen va fi introdusă pentru maşinile cu normă de poluare Euro 4 doar de la 1 ianuarie 2021, nu din 2020, aşa cum prevedea forma iniţială.

Conform unui alt amendament, propus de primarul general, vor fi exceptate de la aceste restricţii atât autovehiculele special adaptate pentru persoanele cu dizabilităţi, precum şi cele aflate în proprietatea persoanelor cu dizabilităţi, care posedă certificat de încadrare în grad grav de handicap, cu însoţitor, eliberat de Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, de pe raza municipiului Bucureşti.

Un alt amendament adoptat în şedinţa de joi prevede că circulaţia autovehiculelor vizate de anumite restricţii, fără achiziţionarea vinietei corespunzătoare, precum şi circulaţia în interiorul ZACA, în intervalul restricţionat, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 1.500 la 2.000 de lei.

Astfel, din 2020, pentru vehiculele cu norma de poluare Euro 4, Euro 5, Euro 6, pentru cele electrice şi hibride, accesul în Bucureşti este permis fără restricţii pe toate arterele.

Maşinile Euro 3 pot circula în Bucureşti numai după achiziţionarea vinietei.

Pentru automobilele non-Euro, Euro 1 şi Euro 2, accesul este interzis în Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului, stabilită prin proiect în perimetrul delimitat de Piaţa Victoriei – bd. Iancu de Hunedoara – şos. Ştefan cel Mare – str. Polonă – str. Mihai Eminescu – str. Traian – bd. Nerva Traian – bd. Gheorghe Şincai – str. Lânăriei – Calea Şerban Vodă – bd. Mărăşeşti – str. Mitropolit Nifon – bd. Libertăţii – Calea 13 Septembrie – şos. Pandurilor – şos. Cotroceni – Splaiul Independeţei – str. Ştirbei Vodă – str. Berzei – str. Buzeşti – Piaţa Victoriei. În restul Capitalei, maşinile non-Euro, Euro 1 şi Euro 2 au drept de circulaţie pe bază de vinietă.

Potrivit documentului postat pe site-ul PMB, cel mai mult vor plăti posesorii de autoturisme non-Euro, preţul vinietei în cazul acestora ajungând la 1.900 lei pe an.

Vinietele se pot achiziţiona pentru o zi, o lună, şase luni sau un an.

Circulaţia fără vinietă va fi sancţionată cu amenzi cuprinse între 1.500 şi 2.000 de lei.

Sumele încasate vor constitui venit la bugetul Municipiului Bucureşti şi vor fi folosite cu prioritate pentru lucrări, investiţii şi proiecte din domeniul protecţiei mediului şi al mobilităţii urbane, care contribuie direct sau indirect la îmbunătăţirea condiţiilor şi a calităţii aerului, se arată în proiectul de hotărâre.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

21 comentarii

  1. Baronessa de Voluptari.
    Nu intereseaza pe nimeni taxa ei.
    Pe noi ne intereseaza cine a aprobat folosirea în trafic a mașinilor care poluează

    • O masina Euro 4 din 2005 are 154 g emisii
      Un BMW X3 Euro 6, ad blue, tot alfabetul, etc. din 2019 are tot 154g emisii.
      Poti sa.mi spui ,,inteligentule” care polueaza mai mult?
      Daca emisiile sunt egale unul de ce poate sa circule liber si altul nu?
      Nu vedeti ca Firea isi bate joc de voi bucurestenilor?
      Vai steaua voastra!

    • Salut Dan, aka „inteligentule”, emisiile „CO2” pe care le consideri tu a fi echivalente, sunt cele mai putin importante in norma „EURO”, de fapt, nici nu sunt incluse. Emisiile de „NOx” sunt, de fapt, cele care ne omoara, incetul cu incetul. Firea nu isi bate joc de nimeni, aceasta taxa este in aproape toate tarile europene. Dar la noi sunt foarte multi „inteligenti” care isi cumpara tigai cu aceeasi bani cu care ar putea sa-si ia o masina mult mai noua.

    • Eu faceam referire la stațiile ITP autorizate de catre RAR care nu au aparat pentru masurat noxele functional/acreditat. Directorul RAR si-a dat demisia…

    • @M ,,inteligentule” si pe NOx daca faci o simpla comparatie observi ca dieselurile Euro 5 si 6 sunt la nivelul benzinei Euro 3 si 4. Gasesti un tabel comparativ aici:https://www.promotor.ro/masini-noi/opinii/euro-6-vs-euro-5-vs-euro-4-vs-cat-de-mult-polueaza-de-fapt-masinile-noastre-14730864 Asa ca las.o mai usor cu ,, dragostea de aer curat”. Sau nu poti sa te dai cu Euro 6-le din cauza ,,tigailor”?
      Asa ca raman la concluzia ca Firea isi bate joc de voi bucurestenii. O meritati din plin!

  2. Duamnă Fierea,
    Sunteţi prea largă la inimă! Nu cumva treaba asta are legatură cu alegerile locale, pentru care sondajele va acordă pe zi ce trece o marjă câstigatoare tot mai…strâmtă?

    • Strâmtă de nu mai încape nici sârma !

    • De la departare pana si fierul-beton gros ”ca bratul” poate parea o banala sarma de legat covrigii de Buzau…
      Ideea e ca: orice dimensiune e relativa si nu ne putem baza doar pe spusele viticultorilor celebri. Ideal ar fi sa putem proba…
      PS. Nea Pandele, sa nu dai, bre…!

    • @Scara
      la ora aceasta Principele Pandele Baga Coceanul in Sobe care NU sunt Sarmate !

      chiar sa nu vezi ca ii Buhaita DUamna Gabi coronaFIRs ? te rog atentie la poza !

    • @un domn,
      Săracul Principe! Probabil a ajuns să își vâre coceanul pe unde apucă, doar să nu mai dea cu ochii de Enormitate !

  3. Nu amanata ci anulata! Taxa abuziva! In Wien , in Budapesta orase cu linie de centura si obiective turistice adevarate nu exista! Intr o cocina de oras ca bucuresti fara centura ,fara piste de bicicleta ,fara transport public ,cu nivel de trai scazut primaria vrea sa puna taxa si obliga populatia sa schimbe masinile!
    Pt ce sa schimbam masinile intr o tara de cacat ca romania fara autostrazi si cu gropi?Ca sa ne batem joc de bani si de munca noastra!
    Deocamdata parcul auto e perfect pt nivelul tarii!
    Cumparam generatii noi de motoare cu filtre de particule si sa mergem in treaptav1-2max 3 ca sa le infundam!

  4. De ce pe Facebook si nu pe Tinder?

  5. A făcut referendum pe dracu’. Eu nu pot vota. Se pare că am restricție la comentarii pe pagina dânsei. Ce referendum e asta, pe pagina personală a primăriței? Întrebarea mea e daca ființa asta mai folosește creierul. De ce n-a făcut referendumul înainte să propună taxa și să fie votată de consilieri? Acum exista o hotărâre a consiliului local pe care primărița o tot amână.

    • Ar merita data in judecata.
      O petitie la Avocatul Poporului ar putea sa ne clarifice speta.
      As vrea sa aflu daca pagina de FB a doamnei Firea pe care dânsa posteaza aspecte legate de serviciu public pe care-l presteaza, existand posibilitatea sa poti sa-ti expui si tu ideile, se incadreaza la libera exprimare( iar cenzura este interzisa). Problemă Constitutională la care avocatul poporului e expert.
      @G4MEDIA – intrebati vă rog la AP? Pe mine nu ma mai suporta nimeni ca as fi intrebat eu

  6. Taxa Oxigen e pentru platinate, sa-si oxigeneze parul. Ca de minte …

  7. Domne, io crez că taxa nu va rezolva masiva poluare a Capitalei. Nici n-ar avea cum, cu atâtea excepţii ridicole.
    Da’ dacă se renunţă la taxă, o să pierdem toţi, şi plătitori şi neplătitori, că o să fie mai puţini iepuraşi şi mai puţine beculeţe colorate pe stâlpi.
    Naşpa, nu?

    • Domle
      cea mai nasoala Poluare este aia Trupeasca si Sufleteasca, asa ca merita Taxa Oxigen pentru Reconstructia Crucii De Piatra ! acolo se filtrau toate situatiile poluante de pe cocenii oamenilor !

  8. Aceasta taxa e o prostie și trebuie anulată. Impunerea ei nu va duce absolut deloc la scăderea poluării in București. E doar o metoda de a mai strânge niste bani pentru clientela politică.
    Avem câteva precedente cu taxe care nu și-au atins scopul pentru care au fost introduse:
    taxa Băsescu-aici sunt banii dumneavoastră (1997)
    Taxa ponta în combustibili pentru construcția de autostrăzi (2014)
    Deci celor cu preocupări ecologiste: să nu vă doriți taxe noi pentru că nu știți când veți fi taxati și voi

  9. După cum au demonstrat măsurarea noxelor în zilele cu trafic redus, dar în care a fost înregistrat un nivel ridicat de poluare, principalul poluator NU este traficul rutier.

    Marile surse de poluare în București sunt șantierele deschise, cu imense cantități de nisip și pământ neacoperite, spulberate de vânt, centralele termice în care sunt arși combustibili fosili și arderea deșeurilor toxice în apropierea Bucureștiului.

    Taxa d-nei Firea este aberantă și pentru că nu este raportată la cantitatea de poluare produsă de autovehicule, respectiv, la cât timp circulă.

  10. Taxa trebuie corectata.
    Sa mai bage si ceva azot… Se sparie gandu’ fireoar sa fie!

    • Cu banii adunati pensionarii sa primeasca vaucere de paralia cu transport cu trenu electrificat