Viorica Dăncilă, subiect de studiu sociologic: un model de femeie servilă, lipsită de competențe lingvistice, care nu a făcut nimic pentru a schimba imaginea femeii în România
Greșelile, gafele și lacunele prim-ministrului au fost pe locul al doilea în topul temelor abordate și analizate în presa din România, în primele 3 luni de mandat ale Vioricăi Dăncilă. Asta arată un studiu sociologic desfășurat pe 36 de pagini, numit ”Mediatizarea celei dintâi femei prim-ministru din istoria României„, publicat recent în Revista Română de Sociologie. Concluzia generală a studiului a fost că ”în România nu s-a conturat încă, în ciuda prezenţei unei femei în cea mai înaltă poziţie de putere executivă, o feminitate hegemonică ce, în timp, ar putea influenţa logica structurală a raporturilor dintre genuri în societate”.
Cercetarea se bazează pe analiza de conținut a 162 de articole din presa internă, centrală și locală (online, radio, TV, presă scrisă), apărute în primele 3 luni de mandat, de la desemnarea și învestirea în funcție a Vioricăi Dăncilă. Din cele 162 de articole analizate, 59 de articole au avut printre temele principale gafele şi greşelile prim-ministrului, în general – atât gafe de vorbire, cât şi gafe cognitive (determinate de lipsa de cunoştinţe, de cultură generală, de slaba înţelegere a termenilor şi a conceptelor etc.) şi gafe de protocol diplomatic, potrivit studiului citat.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
12 comentarii