G4Media.ro

Vlad Alexandrescu, fost ministru al Culturii, îl acuză pe managerul Muzeului de…

Vlad Alexandrescu, fost ministru al Culturii, îl acuză pe managerul Muzeului de Istorie în cazul furtului de la Muzeul Drents: ”Omul ăsta a blocat tot. A plimbat piesele de tezaur ale României prin străinătate pentru a justifica într-un fel lipsa de idei”

Vlad Alexandrescu, fost ministru al Culturii, îl acuză pe Ernest Oberländer-Târnoveanu, managerul Muzeului Naţional de Istorie a României de aproximativ 15 ani, demis în cazul furtului de la Muzeul Drents, că trimiterea Coifului de la Coţofeneşti a fost o greşeală „enormă”, subliniind rolul „nociv” al managerului la conducerea MNIR. „Furtul de la Assen, în mod neaşteptat, este consecinţa unui management unidirecţional şi orgolios”. „Obsedat de monezi antice, Oberländer a încurajat detectoriştii de metale, a anulat consolidarea şi restaurarea clădirii Muzeului, a întârziat orice demers de a regândi expunerea istoriei naţionale”, transmite News.ro.

„Greşeala lui în chestiunea trimiterii Coifului de la Coţofeneşti lui a fost enormă, de nescuzat şi justifică fără discuţie decizia demiterii lui. Omul ăsta a blocat tot. A plimbat piesele de tezaur ale României prin străinătate pentru a justifica într-un fel lipsa de idei a principalului muzeu de istorie al ţării. Furtul de la Assen, în mod neaşteptat, este consecinţa unui management unidirecţional şi orgolios, care îşi făcea de lucru prin lume în loc să-i ajute pe români să-şi înţeleagă istoria”, a scris pe Facebook Vlad Alexandrescu.

El vorbeşte despre „rolul nociv” al acestuia la conducere. „S-a vorbit puţin de acest lucru, din pricina lobby-ului de la Cotroceni care l-a susţinut (un consilier pe Cultură al lui Iohannis, pentru care se înfiinţează în mod special o ambasadă în Letonia. Şi Iohannis, care nu s-a obosit să facă altceva pentru Cultură decât să taie panglici, şi alea puţine!).

„A încurajat detectoriştii de metale”

„Obsedat de monezi antice, Oberländer a încurajat detectoriştii de metale, oferindu-le recompense, în ciuda avertismentelor repetate ale arheologilor care au arătat că siturile arheologice văduvite de monede nu mai pot fi studiate în toată complexitatea lor iar piesele smulse din sol nu mai beneficiază de context”, este de părere Vlad Alexandrescu.

De asemenea, fostul ministru mai spune că „a anulat consolidarea şi restaurarea clădirii Muzeului, fostul Palat al Poştelor, monument istoric, aflat într-un grav risc seismic, pentru că nu i-a plăcut proiectul ieşit câştigător la concursul internaţional de arhitectură organizat de Ordinul Arhitecţilor sub egida Uniunii Internaţionale a Arhitecţilor. Acel concurs a fost lansat în februarie 2016, pe vremea când eram ministrul Culturii. De el s-a ales praful. Între timp, după 8 ani de litigii, omul a şi pierdut procesul cu OAR, 8 ani în care clădirea a continuat să se degradeze şi să reprezinte un risc pentru toţi angajaţii şi pentru piesele de patrimoniu care se află înăuntru”.

„A întârziat regândirea expunerii”

Vlad Alexandrescu concluzionează: „Cel mai grav este că acest om a întârziat orice demers de a regândi expunerea istoriei naţionale în primul muzeu al ţării, lăsând deschisă abia sala Tezaurului şi câte o expunere temporară pregătită de cercetătorii şi muzeografii competenţi din instituţie”.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. De ce nu ma surprinde… De la nivelul de director incepe putregaiul in administratie. Directorii competenti si neafiliati politic sunt o exceptie iar peste postul de director calitatile astea sunt probabil inexistente.

    Asta e produsul guvernarilor PSD / PNL din ultimii 10 ani. Doamne ajuta.

    • Din context rezultă aproape contrariul. Savantul preocupat mai mult de pasiunea sa, habar nu are de responsabilitatea pe care o are față de instituția în fruntea căreia se află.
      Ar fi fost suficient sa angajeze un manager cu funcții de administrator, care să rezolve problemele domestice: să obțină finanțări pe diverse teme, să urmărească ca lucrările de renovare să dureze cât mai puțin, să plătească salarii, să se asigure că obiectele de patrimoniu scoase din muzeu sunt in siguranță etc. Poți să ai și 10 premii Nobel, și 1000 de lucrări scrise, nu ajută… cu tot respectul!

    • Cu funcții-> cu aptitudini

  2. Vlad Alexandrescu, fost ministru al culturii in guvernul lui Dacian Ciolos, stie ce spune. Avem de aface cu „famiglia” datorita protectionismului lui johannis, colegul de etnie al lui ernest oberlander. Acest oberlander a fost de altfel si medaliat de johannis… Nefiind roman, evident ca si-a batut joc de tezaurul Romaniei si a mai avut tupeul sa declare ca el trebuie sa ramana la muzeu ca sa recupereze tezaurul … Cum??? Îi cunostea pe banditi? Avea el ca muzeograf metode mai eficace decat politiile din Romania si olanda? Sau Interpol? Inteleg ca mai sunt vreo 600 de piese de tezaur in expozitiile externe. Cand pesede si penrle au de gand sa le ceara inapoi?…

  3. Domnul Oberlander-Tarnoveanu este considerat un mare specialist in numismatica, arheologie, etc. Insa acum s-au pus in discutie capacitatile sale manageriale si s-au evidentiat minusurile din aceasta activitate. La acestea as vrea sa adaug consecintele lipsei totala de profesionalism cu care s-a contractat si realizat un plafon fals din gips-carton intr-o sala de expozitii din cladirea Muzeului National de Istorie, plafon care s-a prabusit acum cativa ani pentru ca a fost realizat complet inafara oricaror tehnologii si reguli elementare de montaj. In loc sa fie consultati specialistii si firmele autorizate inainte de executie, s-a apelat la specialisti doar ulterior, pentru a se constata cauzele prabusirii plafonului. Noroc ca in sala respectiva nu erau exponate de valoare.

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.