G4Media.ro

Volvo renunţă la planul de a vinde numai vehicule electrice din 2030.…

Sursa foto: © Boggy | Dreamstime.com

Volvo renunţă la planul de a vinde numai vehicule electrice din 2030. Ambițiile pentru mașinile electrice, frânate de mai multe companii

Producătorul suedez de automobile Volvo Cars a abandonat miercuri obiectivul de a vinde numai vehicule electrice din 2030, invocând necesitatea de a fi ”pragmatic şi flexibil” pe fondul schimbării condiţiilor de pe piaţă şi al reducerii cererii, transmite News.ro. Volvo Cars, care este deţinută de Geely Holding din China, a fost printre primii producători tradiţionali de maşini care au promis o trecere completă la producţia de vehicule electrice.

Compania a spus că scopul său pe termen lung rămâne să devină un producător de automobile complet electrice. Cu toate acestea, compania a anunţat că îşi propune acum ca între 90% şi 100% din maşinile sale vândute să fie modele complet electrice sau hibride plug-in până în 2030, în timp ce până la 10% vor fi un număr limitat de modele mild hybrid.

Ţinta înlocuieşte angajamentul din 2021 ca gama Volvo Cars să fie complet electrică până la sfârşitul deceniului.

Schimbarea înseamnă că Volvo Cars urmează paşii altor producători din industrie în reducerea ambiţiilor sale pentru vehicule electrice.

Producătorii de automobile din Germania Mercedes-Benz Group şi Volkswagen au anunţat anterior o schimbare în strategiile lor privind vehiculele electrice.

”O maşină electrică oferă o experienţă superioară de condus şi creşte posibilităţile de utilizare a tehnologiilor avansate care îmbunătăţesc experienţa generală a clienţilor. Cu toate acestea, este clar că tranziţia către electrificare nu va fi liniară, iar clienţii şi pieţele se mişcă cu viteze diferite de adoptare”, a declarat Jim Rowan, CEO al Volvo Cars, într-o declaraţie scrisă.”, a spus el.

”Suntem pragmatici şi flexibili, păstrând în acelaşi timp o poziţie de lider în industrie în ceea ce priveşte electrificarea şi durabilitatea”, a spus el.

Acţiunile Volvo Cars s-au tranzacţionat miercuri în scădere cu peste 4%.

Volvo Cars a declarat că ponderea maşinilor complet electrice din gama sa a fost de 26% în al doilea trimestru al anului 2024, menţionând că acesta este cel mai înalt nivel între producătorii auto premium.

Potrivit companiei, cota sa de vehicule electrificate, referindu-se la vehiculele electrice şi hibrizii plug-in, a reprezentat 48%.

Subliniind provocările cu care se confruntă ambiţiile sale de electrificare, Volvo Cars a spus că a avut loc o lansare mai lentă decât se aştepta a infrastructurii de încărcare, o retragere a stimulentelor guvernamentale pe unele pieţe şi o incertitudine suplimentară determinată de tarifele recente pentru vehiculele electrice pe diferite pieţe.

Volvo Cars a spus că aceste evoluţii arată că continuă să existe o nevoie de ”politici guvernamentale mai puternice şi mai stabile” pentru a sprijini tranziţia de la combustibilii fosili.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Au realizat că Toyota are dreptate în privința mașinilor electrice.

  2. Nu cred!!! Pai nu mai salvam planeta? Acuma sa fim seriosi. Daca vrem sa vindem numai electrice din 2030-2035, trebuie sa rezolvam niste probleme serioase mai intai. Cea mai mare dintre ele este incarcarea masinilor electrice. Cum produci si cum livrezi suficienta energie ca sa incarci cateva milioane de masini electrice doar in Romania? Luam doar 10.000 de masini cu baterii de 70 kw/h care se incarca odata pe ora. Asta inseamna 700 de Mw/h. Atata produce un reactor nuclear intr-o ora. Dar in Romania nu ai de inlocuit 10.000 de masini electrice. Ai de inlocuit 8 milioane de masini personale. Plus cateva sute de mii de camioane, autobuze si diverse utilaje. Pai daca se incarca masinile odata pe saptamana, de cata putere ai nevoie? De cate statii de incarcare ai nevoie? Curentul ala asa mult cum il duci in statia de incarcare? Romania are nevoie de cateva sute de miliarde de euro bune doar ca sa asigure infrastructura necesara pentru trecerea la transportul suta la suta electrizat.