G4Media.ro

Vor deveni paharele reutilizabile la fel de comune ca plasele de cumpărături?

Foto: Cupfee

Vor deveni paharele reutilizabile la fel de comune ca plasele de cumpărături?

Pe măsură ce Starbucks începe să încurajeze paharele cu mai multe utilizări pentru comenzile de tip „on-the-go”, paharele de hârtie ar putea lua în curând calea pungilor de plastic și a sticlelor de apă de unică folosință arată BBC.

Clienții Starbucks care trec rapid prin drive-through-uri sau care iau comenzi de pe mobil sunt obișnuiți ca barista să le dea băuturile în paharele de unică folosință caracteristice lanțului de cafenele. Acum se pregătește o schimbare.

Paharele de unică folosință nu vor dispărea, dar consumatorii din SUA și Canada vor putea de acum înainte să-și aducă paharele reutilizabile preferate pentru a servi băuturile în mișcare.

Programul, care a fost testat în anumite magazine din Europa și Asia, este deja în vigoare, începând cu 3 ianuarie. Starbucks spune că inițiativa face parte din angajamentul său de a reduce deșeurile cu 50% până în 2030.

Ideea de a încuraja consumatorii să își poată aduce propriile pahare nu este nouă, mai ales în cafenelele independente, care își încurajează clienții să folosească pahare personale. Cu toate acestea, datorită profilului ridicat al Starbucks și a numărului mare de magazine din SUA și Canada, anunțul companiei ar putea da un nou impuls pentru a impulsiona adoptarea paharelor reutilizabile.

Cu toate acestea, începutul drumului ar putea fi anevoios, spune Bryan Bollinger, profesor asociat de marketing la Stern School of Business din cadrul Universității din New York.

În primul rând, impactul deșeurilor formate din pahare de hârtie asupra mediului pur și simplu nu este la fel de important ca cel al pungilor de plastic.

Consumatorii sunt din ce în ce mai conștienți de daunele pe care plasticul de unică folosință le are asupra ecosistemului, inclusiv de efectele grave asupra vieții marine. Cu toate acestea, cercetările arată că paharele de hârtie reprezintă, de asemenea, un pericol pentru mediu, în mare parte din cauza căptușelii din plastic care trebuie îndepărtată înainte de reciclare. (Într-adevăr, consumatorii care sunt preocupați de sustenabilitate probabil că folosesc deja propriile pahare, spune Bollinger).

Cu toate acestea, există încă bariere în calea adoptării, chiar dacă problema deșeurilor de pahare de hârtie devine tot mai importantă.

Un eșec major pentru paharele personale ar putea fi experiența clienților: o provocare care vine odată cu aducerea paharelor reutilizabile pentru comenzi la drive-through și comenzi mobile este potențiala creștere a timpului de așteptare. „Dacă aducerea unui pahar reutilizabil întârzie îndeplinirea comenzii, așa cum ne-am putea aștepta în cazul băuturilor care necesită mai mult timp de preparare, atunci acest lucru reduce numărul de clienți care vor fi dispuși să facă această schimbare”, spune el.

Există, de asemenea, o problemă permanentă care afectează utilizarea recipientelor reutilizabile, cum ar fi pungile de cumpărături cu utilizări multiple, care se poate extinde și la pahare. Consumatorii le uită deseori la cumpărături sau pot decide să meargă la cumpărături într-un moment în care nu au pungile la ei, spune Bollinger. El explică faptul că aceasta va fi probabil o problemă și în cazul paharelor personale. „Clienții vor trebui să își amintească să ia cu ei pahare reutilizabile atunci când pleacă de acasă sau de la birou sau să aducă un pahar nou și curat în mașină înainte de a pleca acasă pentru o zi.”

Acestea fiind spuse, el încă mai crede că există potențial pentru o schimbare de perspectivă.

În primul rând, există un precedent conform căruia vasele reutilizabile pot deveni mainstream. Pungile de cumpărături cu utilizare multiplă au devenit un standard; sticlele de apă din plastic, sticlă și aluminiu fără BPA, de asemenea, sunt accesorii obișnuite (în unele cazuri, au devenit chiar simboluri de statut, cum ar fi frenezia actuală legată de paharul Stanley).

Și consumatorii ar putea fi stimulați financiar. De exemplu, adoptarea unor mandate împotriva pungilor de plastic de unică folosință, precum și a unor taxe pentru utilizarea pungilor furnizate de magazine a catalizat adoptarea pe scară largă, spune Bollinger. Până la sfârșitul anului 2020, mai mult de o duzină de state americane au implementat interdicții privind pungile de plastic de unică folosință.

De asemenea, oamenii ar putea economisi bani aducând pahare reutilizabile în cursele lor de băuturi. Multe cafenele oferă deja mici reduceri pentru aducerea lor de acasă. Starbucks, de asemenea, a început să implementeze stimulente pentru membrii Starbucks Rewards atunci când aduc căni reutilizabile.

Experții încă mai speră că comportamentul consumatorilor s-ar putea schimba într-un mod cu impact, mai ales pe măsură ce politici similare se răspândesc în rândul comercianților cu amănuntul. Jonah Berger, profesor asociat de marketing la The Wharton School din cadrul Universității din Pennsylvania, crede că și alte companii vor urma exemplul Starbucks. Iar dacă paharele reutilizabile vor fi acceptate în mai multe unități, consumatorii vor considera că purtarea unui pahar este mai puțin o povară și mai mult o valoare adăugată.

În cele din urmă, fiecare client care adoptă un nou obicei sustenabil contează pentru o schimbare, indiferent cât de progresivă, spune Berger.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...