WhatsApp lansează „canale” de comunicare publică, care vor permite organizaţiilor să comunice cu un număr mare de abonaţi
WhatsApp va introduce „canale” care vor permite organizaţiilor să comunice public cu un număr mare de abonaţi, o dezvoltare semnificativă pentru mesageria renumită până acum pentru protejarea confidenţialităţii conversaţiilor utilizatorilor săi, relatează AFP, citată de Agerpres.
„Suntem încântaţi să vă prezentăm canalele WhatsApp, o modalitate simplă, fiabilă şi privată de a primi informaţii importante de la persoane şi organizaţii pe platforma noastră”, a anunţat joi filiala Meta (Facebook, Instagram), într-un comunicat de presă online.
Această nouă funcţie va fi testată mai întâi în Singapore şi Columbia, înainte de a fi lansată în alte ţări.
Utilizatorii vor putea găsi canalele care îi interesează într-o filă nouă, numită „Actus”, separată de discuţiile cu contactele şi grupurile lor.
Administratorii canalelor nu vor putea adăuga abonaţi. Ei vor comunica „într-un singur sens”, trimiţând mesaje, fotografii, videoclipuri, stickere şi sondaje.
Meta a precizat că printre organizaţiile partenere se vor număra Comitetul Internaţional de Salvare (IRC), Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) şi echipele de fotbal FC Barcelona şi Manchester United.
Acest nou serviciu ar trebui să permită grupului californian să relanseze sistemul de mesagerie ultra-popular în anumite regiuni ale lumii (în special în Africa şi America Latină), dar mult mai puţin popular în Statele Unite.
Gigantul reţelelor sociale a traversat un an dificil în 2022, cu prima scădere a veniturilor sale din publicitate de la intrarea sa pe Bursă în 2012.
Canalele îi vor permite să ofere mărcilor o nouă modalitate de a comunica cu consumatorii.
În ceea ce priveşte securitatea şi confidenţialitatea, abonaţii nu vor vedea numerele de telefon ale altor persoane din audienţă, iar opţiunile lor de canale vor fi private. Conţinutul postat va dispărea după 30 de zile.
„Canalele WhatsApp vor avea drept scop să devină cea mai sigură funcţie de mesagerie publică disponibilă şi să continue să ofere un nivel de confidenţialitate la nivelul aşteptărilor utilizatorii aplicaţiei”, a mai spus compania.
„Deoarece canalele urmăresc să ajungă la un public larg”, ele nu vor fi criptate în mod implicit, aşa cum sunt conversaţiile private, a adăugat ea.
Cu toate acestea, Meta intenţionează să ofere canalelor criptare end-to-end în anumite cazuri, de exemplu pentru asociaţii non-profit sau în domeniul sănătăţii.
Acest tip de criptare garantează că mesajele pot fi citite doar de expeditor şi destinatar.
WhatsApp, achiziţionată de Facebook în 2014, şi-a construit reputaţia pe această funcţionalitate, la fel ca Signal şi Telegram, mesagerii rivale.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank