G4Media.ro

Whisky-ul japonez devine denumire protejată

Sursa foto: Unsplash / Yuri Shirota

Whisky-ul japonez devine denumire protejată

Whisky-ul japonez, a cărui reputaţie mondială este în creştere, este protejat începând de luni de noi reguli intrate în vigoare în arhipelagul nipon, care ar trebui să îi descurajeze pe producătorii străini să utilizeze această denumire, informează AFP.

Recunoaşterea internaţională a acestei băuturi alcoolice a sporit de la începutul anilor 2000, atât în rândul profesioniştilor, cât şi în cel al consumatorilor, iar vânzările şi preţurile sale au crescut.

Însă denumirea ”whisky japonez” se confrunta cu lipsa reglementărilor, ceea ce le permitea producătorilor străini să utilizeze această denumire în ciuda absenţei unor legături cu Japonia.

De luni, a intrat în vigoare un caiet de sarcini mult mai strict al Asociaţiei japoneze a fabricanţilor de băuturi spirtoase şi lichioruri.

Pentru a putea utiliza denumirea, producătorii trebuie de acum înainte să utilizeze apă de izvor din Japonia, iar butoaiele de whisky trebuie să fie depozitate în arhipelag timp de cel puţin trei ani.

”Credem că acest lucru va contribui la ameliorarea reputaţiei (whisky-ului japonez) întrucât le va permite clienţilor noştri internaţionali să îl distingă de alte produse”, a declarat pentru AFP compania Suntory, unul dintre cei mai importanţi producători.

Decizia nu prevede însă nicio sancţiune pentru contravenienţi.

Japonia deţine circa 100 de distilerii, potrivit experţilor, iar exporturile sale anuale de whisky japonez au atins 56 de miliarde de yeni (343 de milioane de euro) în 2022, adică de 14 ori mai mult decât în urmă cu zece ani.

Câteva branduri precum Nikka Yoichi 10 ani şi Yamazaki 12 ani au câştigat importante premii internaţionale, iar distileriile nipone îşi planifică producţia cu câteva decenii în avans pentru a satisface cererea.

Whisky-ul Hibiki 17 ani, produs de Suntory, a avut momentul său de glorie după ce personajul interpretat de actorul Bill Murray în filmul ”Lost in Translation”, lansat în 2003, filmează o reclamă la această băutură într-o scenă devenită legendară.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează