G4Media.ro

World Vision: 8 din 10 adolescenţi care au TikTok îl accesează zilnic…

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

World Vision: 8 din 10 adolescenţi care au TikTok îl accesează zilnic şi au primit conţinut politic în perioada alegerilor

Mai mult de 8 din 10 adolescenţi care au TikTok accesează zilnic platforma şi au primit conţinut politic în perioada alegerilor, conform unui sondaj realizat de World Vision România, transmite Agerpres.

„Peste 84% dintre adolescenţii cu vârste între 14 şi 19 ani care au cont de TikTok accesează platforma zilnic, iar peste jumătate dintre aceştia (53,4%) accesează platforma de mai mult de patru ori pe zi. În medie, tinerii petrec în jur de două ore jumătate pe platformă, iar deschiderea unui cont se face în jurul vârstei de 13 ani. Mai mult de 4 din 10 tineri (41,6%) nu verifică informaţia furnizată pe TikTok, iar 1 din 10 tineri şi-a pus un diagnostic al unei probleme psihologice în urma vizionării conţinutului de pe platformă”, se arată într-un comunicat transmis, marţi, de organizaţie.

World Vision România marchează Ziua Siguranţei pe Internet (11 februarie) printr-o campanie de informare a tinerilor, realizată în parteneriat cu TikTok. Campania are la bază trei piloni: empatia faţă de ceilalţi utilizatori, gândirea critică asupra conţinutului şi menţinerea unui echilibru digital în utilizarea platformei.

„În mod concret, TikTok transmite astăzi către toţi utilizatorii informaţii despre instrumentele care le oferă control asupra experienţei din platformă. În plus, tinerii din Consiliul Consultativ al Copiilor din World Vision România au lansat, pe contul de TikTok al fundaţiei, o serie de video-uri prin care îşi propun să transmită informaţii clare şi practice despre cum poate fi utilizat conţinutul de pe TikTok în mod responsabil”, menţionează World Vision.

Directorul executiv al fundaţiei, Mihaela Nabăr, a subliniat importanţa înţelegerii obiceiurilor de consum şi a motivelor din spatele acestora, pentru a putea veni cu soluţii concrete.

„Este cel de-al doilea an în care TikTok a venit către Fundaţia World Vision România de Ziua Siguranţei pe Internet, pentru ca în parteneriat să putem ajunge la cât mai mulţi utilizatori cu informaţii despre folosirea în siguranţă a platformei şi a reţelelor sociale, în general. În acest an, parteneriatul a coincis cu lansarea studiului Generaţia TikTok pe care ne-am dorit să-l realizăm încă din perioada alegerilor. Este evidentă importanţa şi influenţa pe care platforma TikTok o are printre adolescenţi, 28% dintre ei petrecând mai mult de 3 ore pe platformă, devenind mai degrabă ‘un bun prieten'”, a declarat Mihaela Nabăr.

Conform studiului lansat de World Vision, 8 din 10 tineri (84,2%) accesează platforma TikTok zilnic. Peste jumătate dintre aceştia (53,4%) accesează platforma de mai mult de 4 ori pe zi. Persoanele de gen feminin tind să folosească platforma TikTok mai des decât persoanele de gen masculin.

„Timpul petrecut pe Internet este direct corelat cu frecvenţa utilizării platformei TikTok: în medie, tinerii petrec 2 ore jumătate pe TikTok pe zi, conform studiului, şi peste 5 ore pe Internet, în general. În acelaşi timp, tinerii care accesează mai des şi petrec mai multe minute pe platformă o consideră ca fiind mai utilă pentru ei”, precizează sursa citată.

Întrebaţi ce tip de conţinut vizualizează frecvent pe platforma TikTok, 79,2% dintre tineri indică divertismentul, 46,3% conţinut informaţional, 45,7% social, 44,7% educaţional, 19,7% politic şi 14,8% pagini de ştiri. Un sfert dintre tineri (25,6%) creează conţinut în platformă.

Tinerii urmăresc cel mai mult conturi ale prietenilor şi persoanelor apropiate (76,8%), vedete (68,6%), specialişti în anumite domenii (36,7%), oameni politici (15,2%) sau jurnalişti (9,9%).

Conform rezultatelor studiului, nu există diferenţe majore între urban – rural pe TikTok. Astfel, platforma este un instrument care „atenuează diferenţele, iar adolescenţii din urban şi rural au comportamente similare de consum”, explică World Vision Romania.

„Peste 41% dintre tineri nu verifică informaţiile pe care le găsesc pe TikTok, însă dintre cei care le verifică 84% caută informaţii suplimentare pe Google. Peste 43% dintre tineri consideră în mare sau în foarte mare măsură că informaţia furnizată de TikTok este credibilă. 8 din 10 tineri au primit, în perioada campaniei electorale şi ulterior în perioada alegerilor, conţinut pe TikTok despre alegeri. Printre sentimentele pe care le aveau când vedeau aceste informaţii se numără: o treime s-au simţit informaţi (33,8%), aproape un sfert s-au simţit amuzaţi (23,6%), 2 din 10 adolescenţi s-au simţit confuzi (19,6%), iar 1 din 7 tineri s-au simţit revoltaţi (14,2%). Mai mult de un sfert (27%) au distribuit mai departe conţinut politic în perioada alegerilor”, reiese din sondaj.

De asemenea, 1 din 10 tineri şi-a pus un diagnostic al unei probleme psihologice (depresie, autism, ADHD) în urma vizualizării de conţinut pe TikTok, iar 6 din 10 tineri (61,2%) consideră că TikTok poate oferi sfaturi psihologice „viabile, utile”.

Dintre tinerii care s-au „autodiagnosticat” cu o problemă psihologică pe TikTok, 7,8% au urmat un tratament pentru această afecţiune, recomandat de platformă, mai puţin de 1% din totalul respondenţilor.

Chestionarul s-a realizat pe un eşantion de 1.178 de respondenţi, cu vârste cuprinse între 14 şi 19 ani (cu o vârstă medie de 16,4 ani). Baza a fost ponderată pe categoriile de gen şi mediu de rezidenţă conform INS. Sondajul are o marjă de eroare de +/-3% pentru un interval de încredere de 95%, informează World Vision Romania.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.