Zalando și Levi’s lansează o cabină de probă virtuală bazată pe măsurători reale ale corpului
În colaborare cu Levi’s, Zalando lansează o nouă cabină de probă virtuală care folosește măsurătorile reale ale corpului clienților pentru a recomanda mărimea potrivită. Retailerul extinde, de asemenea, asistentul său AI (inteligență artificială) pentru a îmbunătăți experiența de cumpărături.
Noua cabină de probă virtuală este disponibilă în 14 țări europene (România fiind încă în teste) pentru o selecție de articole Levi’s, cum ar fi jachete, cămăși și tricouri pentru femei și bărbați. Pentru prima dată, clienții pot crea un model 3D bazat pe propriile măsurători, permițându-le să vadă cu și mai mare precizie cum se potrivesc hainele pe corpul lor. Anterior, avatarul era bazat pe o calculare statistică, folosind înălțimea, greutatea și genul clientului, relatează RetailDetail EU.
Zalando și Levi’s vor testa această cabină de probă timp de patru săptămâni pentru a îmbunătăți tehnologia. De la primul proiect din 2022, peste 80.000 de clienți au folosit deja această cabină virtuală. De fapt, testele anterioare cu jeanși au dus la o reducere a retururilor cu până la 40%.
Simultan, Zalando își extinde și alte inițiative legate de AI. Începând de luna aceasta, asistentul AI este disponibil în toate cele 25 de piețe unde platforma operează, în limbile locale. Acest asistent ajută clienții să caute produse într-un sortiment vast. De exemplu, poți întreba „Ce pot purta la petrecerea de 60 de ani a tatălui meu în Barcelona, în noiembrie?” Asistentul înțelege contextul, precum locația, vremea și ocazia, pentru a face recomandări specifice.
În plus, Zalando aduce funcția Trend Spotter, care permite consumatorilor să descopere tendințe emergente în modă, în Amsterdam, Londra, Varșovia și Zurich. Această funcție a fost disponibilă anterior în Anvers, Berlin și alte patru orașe. Aceasta reflectă ambiția platformei de a construi un ecosistem pan-european pentru comerțul electronic de modă și lifestyle.
„În 2008, când am lansat, cumpărăturile de modă online nu existau încă”, spune Fabio Baum, director general zona Benelux & Nordics la Zalando. „De atunci, am văzut schimbări majore. De exemplu, cumpărăturile pe mobil sunt acum norma. Văd trei puncte de cotitură noi. Primul, o schimbare a generațiilor: acum ne adresăm unei generații de ‘nativi digitali’. Al doilea, o evoluție tehnologică: AI ne permite să construim instrumente care rezolvă cu adevărat problemele cumpărătorilor – aceste probleme existau acum 16 ani, dar tehnologia nu era încă acolo. Al treilea, vedem o evoluție semnificativă în ceea ce privește regulile de sustenabilitate.”
Nu este vorba doar de reducerea retururilor costisitoare. Cumpărătorii de modă caută inspirație, iar Zalando dorește să o ofere. „Folosirea unui asistent AI pentru a alege o ținută este mult mai distractivă decât navigarea printr-un catalog imens. O astfel de conversație intuitivă funcționează mult mai bine decât filtrele clasice de căutare. Nu dezvoltăm acest lucru pentru a crește vânzările”, subliniază el. „Clientul este cel care controlează procesul. Construim aceste instrumente pentru clienții noștri, nu pentru a rezolva problemele noastre interne.”
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank