G4Media.ro

Zborul Singapore Airlines afectat săptămână trecută de turbulențe a suferit o „schimbare rapidă…

Sursa foto: Captură video – Twitter / Aditya Raj Kaul

Zborul Singapore Airlines afectat săptămână trecută de turbulențe a suferit o „schimbare rapidă a forței gravitaționale” și o scădere a altitudinii de 54 de metri în patru secunde

Un zbor al companiei Singapore Airlines, afectat de turbulențe puternice, a suferit o schimbare rapidă a forței gravitaționale și o scădere a altitudinii de 54 de metri în patru secunde, potrivit unei investigații, relatează Sky News.

Ancheta survine după ce un britanic în vârstă de 73 de ani a murit din cauza unui presupus atac de cord în urma incidentului din 21 mai, pe zborul Londra-Singapore.

Alte zeci de persoane au fost rănite după ce pasagerii au descris persoane care au fost „lansate în tavan” și în compartimentele de deasupra capului – 28 de persoane fiind încă internate în spitalele thailandeze după ce au aterizat de urgență.

Biroul de Investigare a Siguranței Transporturilor a declarat: „Accelerația verticală s-a schimbat de la 1,5G negativ la 1,5G pozitiv în 4 secunde. Acest lucru a dus probabil la faptul că ocupanții care erau în aer au căzut înapoi în jos”.

Acesta a adăugat: „Schimbările rapide de G pe durata a 4,6 secunde au dus la o scădere de altitudine de 54m). Această secvență de evenimente a cauzat probabil rănile echipajului și pasagerilor”.

https://x.com/Huberton/status/1792894302235906508

Săptămâna trecută, Singapore Airlines a declarat că pilotul a declarat o urgență medicală și a aterizat la Bangkok după „turbulențe extreme și bruște deasupra bazinului Irrawaddy, la aproximativ 10 ore de la plecare”.

Bărbatul de 73 de ani care a murit în timpul incidentului a fost numit ulterior Geoff Kitchen, din Thornbury, lângă Bristol. El se afla într-o vacanță de șase săptămâni cu soția sa în Singapore, Indonezia și Australia la momentul respectiv.

Un alt pasager, Dzafran Azmir, în vârstă de 28 de ani, a descris haosul de la bord.

„Dintr-o dată, aeronava a început să se încline în sus și se auzeau trepidații, așa că am început să mă pregătesc pentru ceea ce se întâmpla”, a spus el.

https://x.com/UltraDane/status/1792990141356642756

„Și foarte brusc a avut loc o cădere foarte dramatică, așa că toți cei care erau așezați și nu purtau centura de siguranță au fost lansați imediat în tavan”.

„Unii oameni s-au lovit cu capul de cabina de bagaje de deasupra capului și au lovit-o”, a adăugat el.

„Au lovit locurile unde sunt luminile și măștile și au intrat direct prin el (compartiment)”.

Compania Greater Bay Airlines din Hong Kong a anunțat miercuri că, începând de joi, va cere pasagerilor să își pună centura de siguranță în orice moment în timpul zborurilor, chiar și atunci când semnul de centură este oprit.

Compania a precizat că nu este o cerință obligatorie, ci o măsură de precauție pentru siguranța pasagerilor.

Singapore Airlines a declarat că a luat la cunoștință de raport și că a cooperat pe deplin cu ancheta.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Stiam eu ca astia de la boeing sunt buni. Daca au reusit ei sa schimbe forta gravitationala e primul pas catre calatoriile interstelare.

  2. Forta gravitationala nu poate „suferi schimbari rapide”. Se modifică în funcție de altitudine. Deci este un efect, si nu cauza pierderii de altitudine.
    Avionul a pierdut rapid altitudine din cauza unor turbulențe atmosferice.
    ”Jurnaliști” și ”securiști”, puneți mâna și citiți !