G4Media.ro

Zeci de module izolatoare fabricate în China au plecat spre cel mai…

Sursă foto: Last Energy

Zeci de module izolatoare fabricate în China au plecat spre cel mai mare reactor experimental de fuziune nucleară din lume construit în Franţa

Patruzeci şi opt de blocuri modulare izolatoare au plecat vineri din China, îndreptându-se spre Franţa, unde va fi construit cel mai mare reactor experimental de fuziune nucleară din lume, denumit „tokamak”, informează agenţia de presă Xinhua, citată de Agerpres.

Expediate din oraşul Guangzhou, situat în provincia Guangdong din sudul Chinei, componentele sunt primele de acest tip ce au fost fabricate pentru a fi încorporate în Reactorul Experimental Termonuclear Internaţional (ITER), un proiect implementat în sudul Franţei.

Acel dispozitiv, denumit uneori „Soare artificial”, este construit de China, Uniunea Europeană, India, Japonia, Coreea de Sud, Rusia şi Statele Unite pentru a testa fezabilitatea fuziunii nucleare ca sursă de energie curată şi cu utilizare pe scară largă.

„Tokamak”-ul ITER utilizează o cuşcă magnetică pentru a ţine captive, a modela şi a controla plasmele super-încălzite cu scopul de a face posibile reacţiile de fuziune.

Blocurile modulare izolatoare sunt componente critice ale vidului care asigură protecţie împotriva neutronilor şi conducţia căldurii în condiţii de sarcini termice ridicate. Ele protejează camera de vid, echipamentele externe şi personalul de radiaţii, asigurând funcţionarea stabilă a reactorului.

China şi Coreea de Sud sunt responsabile fiecare pentru fabricarea a 220 de blocuri modulare izolatoare. Primele 48 de blocuri modulare au fost produse de Dongfang Electric Corporation.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. au marit taxele si la astea, sau numai la masini?

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.