G4Media.ro

Zeci de tineri s-au electrocutat grav, iar unii au murit, în ultimii…

Sursa foto: Monitorul de Suceava

Zeci de tineri s-au electrocutat grav, iar unii au murit, în ultimii ani, în zonele de cale ferată, ignorând averstimentele CFR

90 de persoane s-au electrocutat în zonele de cale ferată din ţară, în ultimii zece ani, potrivit unui bilanț al Companiei Naţionale de Căi Ferate, care arată că, de-a lungul timpului, mulţi tineri au ignorat semnele de avertizare a pericolului şi au fost grav răniţi ori şi-au pierdut viaţa pentru un selfie făcut la înălţime, pe vagoanele de tren sau pe podurile feroviare.

Potrivit CNCF, accesul persoanelor neautorizate în zona de siguranţă a infrastructurii feroviare, care cuprinde fâşiile de teren în limita a 20 de metri fiecare situate de o parte şi de alta a axei căii ferate, este strict interzis.

„În zona căii ferate electrificate, accesul persoanelor la o distanţă mai mică de 1,5 metri de linia de contact aflată sub tensiune este strict interzis. Tensiunea în linia de contact este de 27.000 de volţi. Cablul sub tensiune creează un câmp electric care poate fi periculos la distanţe mici. Un om care se apropie de cablu, urcându-se pe vagon sau pe locomotivă, devine un fel de paratrăsnet. Adică, fiind neutru din punct de vedere electric, are loc o străpungere a aerului şi o descărcare electrică, formându-se astfel un arc electric (care se formează la o distanţă mai mică de 1,5 metri de linia de contact)”, a transmis pentru AGERPRES CFR SA.

Compania de căi ferate atrage atenţia că semnalizarea zonelor de siguranţă ale infrastructurii feroviare, precum şi a zonelor cu potenţiale pericole de producere a unor accidente grave se face prin afişe sau alte semne corespunzătoare, iar pe stâlpii liniei de contact şi pe alte construcţii feroviare aflate în zona de influenţă a liniilor electrice aeriene sunt inscripţii de avertizare privind pericolul electric existent şi interzicerea atingerii elementelor liniei de contact.

CFR le reamintește, în special tinerilor, că este interzis şi periculos să se urce pe vagoane, să atingă cablurile electrice, şinele sau orice fel de instalaţie electrică sau să traverseze prin locuri nemarcate sau nesemnalizate.

Statistica accidentelor prin electrocutare din ultimii 10 ani: 2014 – 2020: 60 de cazuri de persoane electrocutate în zonele feroviare; 2021 – 2023: 27 de cazuri de persoane electrocutate în zonele feroviare; 2024 (ianuarie – august) – 3 cazuri de persoane electrocutate, informează sursa citată.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Nu stiu ce invata tinerii la ora de fizica, dar se pare ca nu inteleg ce se preda.

  2. Dacă ar exista protecție cu garduri și câteva camere video ar fi ceva. Dar e vina mortului ca întotdeauna. În Iași, vorbind de oraș, sunt n zone de trecere fără bariera. Ce sa mai discutam de garduri?

  3. …Lasati selectia naturala sa isi faca treaba ! Specimenele cu „probleme” neurofunctionale sunt sortite din start eliminarii pe cai naturale.

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.